عبدالله ناصری*

کسانی که اصرار به نامزد پوششی در کنار آقای روحانی می کردند، دغدغه هایی را داشتند که در کل من این دغدغه ها را بی‌اساس می دانستم. یک موضوع بحث احتمال ردصلاحیت آقای روحانی بود، موضوع دیگر نیز تنها نگذاشتن آقای روحانی در برابر نامزدهای جناح رقیب به عنوان دغدغه مطرح شد.

همان طور که گفتم من هر دوی این دغدغه ها را منتفی می دانستم چون آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور مستقر ردصلاحیت نخواهد شد، ضمن آنکه با توجه به توانمندی هایی که در آقای روحانی سراغ داریم، او کسی نیست که نتواند از پس چند نامزد بر بیاید. ستاد انتخابات، اتاق فکر و نظام تبلیغاتی آقای روحانی کار را خوب سامان خواهد داد و او نیز طبق همان قواعد تدوینی باید از عملکرد دولت با آمار و ارقام دفاع کند، از کلی گویی بپرهیزد و واقعیت های 8 سال قبل از سال 92 را برای مردم بازگو کند به عبارت بهتر واقعیت هایی که تاکنون بیان و تشریح نکرده را برای مردم شرح دهد چون امروز جریان آقای احمدی نژاد و شخص آقای احمدی نژاد به عنوان طلبکار در صحنه انتخابات ریاست جمهوری ظاهر شدند و اقدام به موضع گیری می کنند.

معتقدم آقای روحانی باید زودتر از اینها واقعیت های سال های 84 تا 92 را بیان می کرد اما انتخابات ریاست جمهوری زمانی است که حتما باید وضعیتی که دولت را تحویل گرفت جز به جز باز کند و بگوید وقتی دولت را تحویل گرفت چه اوضاعی بر حوزه های مختلف حاکم بود و امروز این حوزه ها چه وضعیتی دارد. در واقع آقای روحانی تعابیر کلی مثل اینکه «ویرانه تحویل گرفتم» یا «هنوز مشغول آواربرداری هستیم» را باید در قالب آمار برای افکارعمومی تصویرسازی کند بنابراین با وجود چنین تصویرسازی هایی که باید وجود داشته باشد و حتما خواهد بود دیگر طبیعتا حضور نامزد پوششی اصلاح طلب همراه با آقای روحانی در صحنه انتخابات ریاست جمهوری معنایی نداشته و ندارد.

*عضو بنیاد باران و فعال سیاسی اصلاح طلب

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =