جانشین پلیس آگاهی ناجا: خشونت در پلیس آگاهی مشهودتر است، اما با آن مقابله می کنیم

نخستین گرده همایی روسای پلیس آگاهی سراسر کشور در سال جاری در روزهای پایانی اردیبهشت-28و 29 و همچنین آموزش روسای این پلیس به عنوان ضابطان قضایی با هماهنگی قوه قضاییه درروزهای 30 و 31 اردیبهشت برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سرهنگ منفرد، جانشین پلیس آگاهی ناجا درباره اهداف این همایش گفت: توجه به تغییرات در نیروی انتظامی همایش با چندین هدف برگزار می شود و مهمترین هدف، اخذ تدابیر فرمانده محترم ناجا در برنامه های پلیس آگاهی در سال 94خواهد بود.

وی گفت: بررسی عملکرد پلیس آگاهی سراسر کشور در سال 93، راهکارها، ابلاغ تدابیر فرمانده ناجا به روسای پلیس آگاهی سراسر کشور در سال94 موضوعاتی است که در این همایش مطرح خواهد شد.

جانشین پلیس آگاهی ناجا گفت: تاکید جدی بر رعایت کامل حقوق شهروندی و جلوگیری از هر گونه خشونت های کلامی در برخورد با مراجعان و متهمان پلیس آگاهی از اهم اهداف خواهد بود که دراین همایش 2 روزه مطرح خواهد شد.

سرهنگ منفرد گفت: واکاوی چالش ها و موانع اجرای ماموریت ها و اتخاذ راهکارهای لازم و آشنایی با امکانات و تجهیزات نوین کشف علمی جرایم و بهره گیری مناسب از فضای مجازی؛ موضوعاتی است که در این همایش در اولویت کارهای ما قرار گرفته است.

به گفته جانشین پلیس آگاهی در این همایش برای روسای پلیس آگاهی سراسر کشور 2کارگاه تخصصی اجرایی خواهد شد که عبارتند از: اجرای کارگاه آموزشی اطلاعات جنایی و تشخیص هویت که به صورت عملی و میدانی در این کارگاه شرکت می کنند.

وی در ادامه گفت: اجرای 4 کارگاه آسیب شناسی مدیریت بر جرایم مهم دارای اولویت در دستور کار است . مثلا هر استانی با توجه به اولویت جرایم از جمله :جرایم اقتصادی ،جرایم جنایی، سرقت و جعل و کلاهبرداری در کارگاه مربوطه شرکت می کند.این کارگاه ها با دعوت از متخصصان و مدیران تخصصی برگزار می شود.

سرهنگ منفرد با اشاره به تمدید فعالیت قرارگاه مبارزه با سرقت به دستور فرمانده ناجا گفت: بررسی عملکرد قرارگاه مبارزه با سرقت در دستور کار است که با توجه به حضور گسترده استان ها در این همایش از این فرصت استفاده بهینه خواهد شد.

آموزش ضابطان قضایی با هماهنگی قوه قضاییه

وی گفت: یکی دیگر از برنامه ها بعد از همایش 2روزه ؛2روز آموزش ضابطان قضایی است که برای نخستین بار از روسای پلیس آگاهی شروع شده و با هماهنگی قوه قضاییه و اساتید در مرکز انجام می شود.با توجه به اینکه تمامی روسای پلیس آگاهی کشور حضور دارند برای شروع در این آموزشها شرکت می کنند و همچنین قرار است در آینده روسای ادارات و دوایر پلیس آگاهی سراسر کشور و بعد از آن هم نیروهای پلیس آگاهی به عنوان ضابطان قضایی در سطح استانها این دوره های آموزشی را بگذرانند.

سرهنگ منفرد گفت: درتلاشیم پرسنل پلیس آگاهی سراسر کشور در خود استانها کلاس ضابطیت و آموزشی بگذارند که در آینده بسیارنزدیک به وقوع خواهد پیوست.

جانشین پلیس آگاهی ناجا در پاسخ به سوالی درخصوص رفتارهای خشونت آمیز در پلیس آگاهی گفت: مبارزه با این مساله؛ امری ولایتی، شرعی و قانونی است که برخورد با آن از اولویتهاست که در نظارتهای ستادی تذکر می دهیم البته به این معنی نیست که در پلیس های تخصصی دیگر چنین اتفاقاتی نیفتاده باشد اما در پلیس آگاهی به دلیل نوع ماموریتها و جرم ها بیشتر مشهود بوده و متهمانی که به پلیس آگاهی مراجعه می کنند طبعا موضوعات تخصصی تر می شود که جرایم خشن، سرقت، قتل، کلاهبرداری و... از آن جمله اند، البته تغییر فرهنگ از سالهای گذشته آغاز شده و هم اکنون بسیار کم شده است و به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست.

وی گفت: به سمت و سویی در حرکتیم که چنین اتفاقاتی نیفتد، با بهره برداری از کشف علمی جرم و استفاده از تجهیزات و ابزارهای فنی و اطلاعاتی در کشف جرایم چه دلیلی برای چنین رفتارهای غیر معقولی است؛ چراکه در تشخیص هویت، کارها علمی و بسیار موفقیت آمیز پیش می رود وتجهیز امکانات در راستای کشف علمی جرم ما را به جلو خواهد برد که از روشهای منسوخ شده استفاده نشود.

سرهنگ منفرد گفت: کشورمان نسبت به کشورهای دیگر در وضعیت امنیتی خوبی قرار دارد اما باید تلاش بیشتری داشته باشیم تا به جامعه هدف نزدیکتر و احساس امنیت را تقویت کنیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =