مشاغل خانگی بهترین راه رونق اشتغال و کسب درآمد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: مشاغل خانگی بهترین راه رونق اشتغال و کسب درآمد برای بانوان به شمار می‌رود/ نمایشگاهی با هدف فرهنگسازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جهت بالا بردن سطح در‌آمد خانوارها برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ دکتر احمد توصیفیان، مدیر کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان همدان که در جلسه مهارت افزایی و کار آفرینی بانوان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: اقتصاد مقاومتی مفهومی جدید در ادبیات اقتصادی جهان است که از سوی رهبر معظم انقلاب طرح گردید که بر اساس آن اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی ها و تاکید روی مزیت های تولید و تلاش برای خود اتکایی است.


وی با تاکید براینکه هدف اقتصاد مقاومتی بازسازی و احیای اقتصاد ملی است گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای پدید آمدن وضعیتی در یک اقتصاد است که در برابر موانع و مشکلات داخلی و خارجی پایداری نموده و به رشد و پیشرفت خود در جهت اهداف غالبه اش ادامه دهد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یک بحث تئوریک محض، مختص دانشگاه و حوزه نیست، بلکه بیشتر اقتصاد کاربردی است، اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست، یک واقعیت اقتصادی است که شاخص های آن ریشه در عمل دارد، نه حرف.

وی افزود : آنچه که در بند یکم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی آمده است تامین شرایط و فعال‏سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه‏های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‏های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری‏های جمعی و تاکید بر ارتقای درآمد و نقش طبقات کم‏‌درآمد و متوسط است.

توصیفیان یادآور شد: بدیهی است که انگیزه‌ فعالیت‌های کارآفرین نفع شخصی است، ولی ایجاد فضای مناسب برای کارآفرینی در کشورها منافع ملی را به دنبال دارد، به عبارت بهتر، کارآفرینی موتور رشد و توسعه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی بانوان کار آفرین عدم وجود بازار است افزود: باید فضا را برای حضور سازنده و موثر زنان در عرصه‌های مختلف بیش از پیش فراهم کنیم .

توصیفیان گفت : اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی با هدف ارائه توانمندی‌های زنان ارزش‌آفرین به ویژه زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بالا بردن سطح درآمد خانوارها در نظر دارد که نمایشگاهی تحت عنوان نمایشگاه تولیدات مشاغل خانگی بانوان به ویژه زنان سرپرست خانوار به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار نماید.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =