باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مدیرعامل راه آهن گفت: مطالعات برقی شدن قطار تهران - مشهد آغاز شده و تا پایان دی ماه امسال ال سی این پروژه گشایش می یابد.

سعید محمدزاده در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر برقی کردن خط تهران - مشهد گفت: این قرارداد بین شرکت ایرانی، چینی و اروپایی شکل گرفته و در حال رایزنی برای گشایش ال سی آن هستیم.

وی در ادامه افزود: بخشی از این قرارداد مربوط به افزایش سرعت تا 200 کیلومتر است و در حال حاضر مطالعات اجرایی شدن این پروژه آغاز شده است.

محمدزاده اظهار کرد: تا پایان دی ماه الی سی این پروژه به مبلغ 1.8 میلیارد دلار باز می شود و خبرهای خوشی در خصوص این پروژه اعلام می شود.

وی در مورد تعداد آمارهای خروج از خط راه آهن نیز گفت: تعداد آمارهای خروج از خط نسبت به سال های 84 و 86 کاهش چشمگیری داشته است.

محمدزاده با بیان اینکه سال گذشته حدود 40 میلیون تن جابه جایی بار داشتیم، افزود: طبق برنامه ریزی هایی که برای سال 1400 انجام شده باید میزان جابه جایی بار را به 195 میلیون تن برسانیم که این جابه جایی ها نیازمند برنامه جدی، سریع و منطقی نیز است.

وی یادآور شد: طبق برنامه توسعه ششم و قانون باید میزان جابه جایی های بار 30 درصد افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه در سال گذشته میزان جابه جایی بارهای معدنی 60 میلیون تن بوده و سهم ریل در این بخش تنها 20 میلیون تن بوده است، گفت: رقابتی بین جاده و ریل در این حوزه به علت افزایش قیمت سوخت وجود ندارد اما با توجه به مزیت های سوختی و محیط زیستی در این بخش باید سهم ریلی افزایش یابد.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =