قهرمانی تیم نفت‌خیز جنوب در جام باشگاه‌های آسیا/نشان خوشرنگ طلا روی سینه علی داوودی

تیم وزنه‌برداری نفت‌خیر جنوب توانست عنوان قهرمانی در آسیا را از آن خودش کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛تیم نفت خیز جنوب در پایان رقابت های جام باشگاه های آسیا موفق شد عنوان قهرمانی در این رقابت ها را از آن خودش کند.

 طلای خوشرنگ روی سینه داوودی

در این رقابت ها امروز علی داوودی موفق شد در دسته ۱۰۵+ کیلوگرم مدال طلا را از آن خودش کند.داوودی در حرکت یکضرب وزنه های ۱۷۵ و ۱۸۳ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت سوم از مهار وزنه ۱۹۰ کیلوگرم بازماند و در جایگاه نخست یکضرب قرار گرفت.

اما در حرکت دو ضرب این وزنه بردار وزنه های ۲۱۰ و ۲۱۸ کیلوگرم را مهار کرد اما در حرکت سوم نتوانست وزنه ۲۲۵ کیلوگرم را بالای سر ببرد و در پایان دوضرب در جایگاه دوم قرار گرفت.علی داوودی در نهایت موفق شد با مجموع ۴۰۱ کیلوگرم به مدال طلای دسته ۱۰۵+ کیلوگرم را از آن خود کند.

قریشی و رسیدن به مدال برنز

در دیگر رقابت های امروز همچنین سید جلال قریشی در دسته ۱۰۵ کیلوگرم به روی تخته رفت.او در حرکت یکضرب با بالای سر بردن وزنه های ۱۴۳، ۱۴۸ و ۱۵۱ کیلوگرم توانست در جایگاه سوم قرار بگیرد.قریشی در حرکت دوضرب نیز با مهار وزنه های ۱۸۳، ۱۹۲ و ۱۹۹ کیلوگرم در جایگاه دوم دوضرب قرار گرفت و در کاپ آسیا نیز سوم شد.در پایان قریشی توانست با شش حرکت صحیح و مجموع ۳۵۰ کیلوگرم مدال برنز جام باشگاههای آسیا را از آن خود کند و در رقابتهای کاپ آسیا در جایگاه چهارم قرار بگیرد.

اورامه هم روی سکوی نخست

قهرمانی تیم ایران در شرایطی اتفاق افتاد که در روزهای قبل نیز وزنه برداران در دسته های مختلف روی سکو رفته بودند.در دسته ۹۴ کیلوگرم رحمان اورامه برای تیم مناطق نفتخیز جنوب به روی تخته رفت و با بالای سر بردن وزنه های ۱۴۹ و ۱۵۶ کیلوگرم در حرکات اول و دوم یکضرب توانست در جایگاه سوم حرکت یکضرب قرار بگیرد و در حرکت سوم از مهار وزنه ۱۶۲ کیلوگرم باز ماند.

اورامه در حرکت دوضرب با مهار وزنه های ۱۹۰، ۱۹۶ و ۲۰۶ کیلوگرم توانست در جایگاه دوم دوضرب قرار بگیرد و در نهایت با مجموع ۳۶۲ کیلوگرم جایگاه نخست این دسته از رقابتها از آن خود کرد.

مکوندی طلایی شد،طاهری ششم 

در دسته 85 کیلوگرم اما علی مکوندی و افشین طاهری به مصاف رقبای خود رفتند.در یکضرب علی مکوندی در حرکت اول وزنه ۱۴۶ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکات دوم و سوم از بالای سر بردن وزنه های ۱۵۱ و ۱۵۲ کیلوگرم باز ماند و در جایگاه چهارم حرکت یکضرب قرار گرفت.

مکوندی در دوضرب در حرکات اول و دوم با بالای سر بردن وزنه های ۱۸۴، ۱۹۰ کیلوگرم و در نهایت با مهار وزنه ۱۹۹ کیلوگرم در حرکت سوم دوضرب با مجموع ۳۴۵ کیلوگرم توانست جایگاه نخست دوضرب و مجموع این دسته را از آن خود کند.

افشین طاهری دیگر وزنه بردار تیم مناطق نفتخیز جنوب در این دسته نیز توانست در حرکت یکضرب وزنه های ۱۳۶ و ۱۴۲ کیلوگرم را بالای سر ببرد و در حرکت سوم در مهار وزنه ۱۴۶ کیلوگرم موفق نبود و در نهایت در یکضرب در جایگاه پنجم قرار گرفت.

طاهری در دوضرب نیز در حرکت اول نتوانست وزنه ۱۵۵ کیلوگرم را بالای سر ببرد ولی در حرکات دوم و سوم با مهار وزنه های ۱۶۲ و ۱۷۱ کیلوگرم در جایگاه ششم دوضرب و با مجموع ۳۱۳ کیلوگرم در جایگاه ششم این دسته از رقابتها قرار گرفت


پشوتنی طلا، نکیسایی نقره و جمعه پور برنز

 در دسته 56 کیلوگرم محسن نکیسایی با مجموع 217 کیلوگرم مدال نقره رقابتهای باشگاههای آسیا به دست آورد و در آسیا کاپ به مدال برنز رسید.

یعقوب پشوتنی در دسته 62 کیلوگرم با مجموع 258 کیلوگرم به مدال های طلای رقابتهای جام باشگاههای آسیا و آسیا کاپ دست یافت و ابوالفضل جمعه پور با مجموع 224 کیلوگرم به مدال برنز دو رقابت باشگاههای آسیا و آسیا کاپ رسید.

محسن نکیسایی نماینده تیم وزنه برداری مناطق نفت خیز جنوب خوزستان در دسته 56 کیلوگرم در حرکت یکضرب 96 کیلوگرم، در حرکت دوضرب 121 کیلوگرم و در مجموع با 217 کیلوگرم به کار خود در این وزن پایان داد.
در این وزن "گوسک کیو" از کره جنوبی با مجموع 229 کیلوگرم به عنوان قهرمانی رسید.در جدول آسیا کاپ نیز محسن نکیسایی به عنوان سوم رسید و وزنه برداران کره جنوبی عناوین اول و دوم را به خود اختصاص دادند.

در دسته ۶۲ کیلو گرم تیم مناطق نفت خیز جنوب دو شرکت کننده داشت. یعقوب پشوتنی در حرکت یکضرب 112 کیلوگرم، در حرکت دوضرب 146 کیلوگرم و با مجموع 258 کیلوگرم در هر دو رقابت باشگاههای آسیا و آسیا کاپ به مدال طلا دست یافت.

ابوالفضل جمعه پور دیگر نماینده دسته 62 کیلوگرم کشورمان در حرکت یکضرب وزنه ۱۰۲ کیلو گرمی را مهار کرد در حرکت دوضرب وزنه 122 کیلویی را بالای سر برد تا با ثبت رکورد 224 کیلوگرم به مدال برنز برسد.

در این دسته "کاخرامونوف" با مجموع 256 کیلوگرم به نایب قهرمانی دست یافت. 

تیم نفت خیز جنوب همواره ورزشکاران و ملی پوشان بزرگی را به تیم ملی ایران معرفی کرده است.تیمی که از وجود مربیان و اساتیدی چون کاظمی نژاد ،حزبه ،رشیدی و قریشی ...بهره می برد.

 

 

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =