دهمین فروش سال هنرهاى تجسمى، عصر جمعه سوم آذرماه در فرهنگسراى نیاوران آغاز به کار مى‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «هفت نگاه» با مشارکت گالرى‌هاى آریا، الهه، گلستان، والى، هفت ثمر و ماه مهر با هدف رونق افزایى به اقتصاد هنر و ارائه آثار هنرى اصیل با قیمت‌هاى مناسب، همانند 10 سال گذشته با محوریت فروش برگزار مى‌شود.

در دهمین «هفت نگاه» از میان انبوه آثار هنرى متقاضی، 200 هنرمند منتخب شده‌اند که با نمایش نقاشی، نقاشیخط و مجسمه مردم را به خرید اثر هنرى دعوت مى‌کنند.

«هفت نگاه» مانند هر سال کوشیده است ضمن ارائه آثارى با کیفیت خوب، قیمت‌هایى مناسب که از 500 هزار تومان تا هشتصد میلیون تومان را در بر می‌گیرد پیشنهاد کند تا اقشار مختلف مردم به خرید آثار هنرى ترغیب شوند.

حضور سه نسل هنرمندان شاخص ایران در یکصد سال اخیر از دیگر وجوهات هفت نگاه است که در این دوره هم قابل رصد است؛ ارائه آثار از چهره‌های شاخصی مانند سهراب سپهری، پرویز کلانتری، آیدین آغداشلو، علی اکبر صادقی، مسعود عربشاهی ،فریده لاشایی، ژازه تباتبایی، محمد علی ترقی جاه،محمد علی ترقی‌جاه، ابراهیم جعفری، یعقوب عمامه پیج، ابراهیم حقیقی، دریابیگی ... با رویکردهاى بسیار متنوع زیباشناختى و موضوعى، ناگفته تورقی از تاریخ هنر ایران است.

معرفى استعدادهاى تازه نقاشى و مجسمه‌سازى از دیگر خصوصیات هفت نگاه است که این گروه همواره بدان‌ تاکید داشته و در دهمین دوره هم جوانانی با استعداد و آثاری در خور توجه حضور دارند.

اولین هفت نگاه، اسفند 1385 با حضور 140 هنرمند در فرهنگسراى نیاوران برپا شده بود و اینک به عنوان نمادى از همگرایى گالرى‌هاى تهران، تاثیرى به سزایى در تشویق اقشار مختلف مردم به خرید آثار هنرى داشته و مجموعه‌دارانى جوان را به جامعه تجسمى اضافه کرده است.

دهمین هفت نگاه از عصر جمعه سوم آذر ماه در فرهنگسرای نیاوران، روبروی پارک نیاوران آغاز به کار مى‌کند.

58243

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =