ایرنا نوشت: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: قرارداد 70 میلیون یورویی اجرای پروژه «جی ام پی» برای تولید رادیو دارو با چند شرکت خارجی منعقد شد.

 علی‌اکبر صالحی روز شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: اعتبار اجرای این پروژه را صندوق توسعه ملی تامین کرده است و در مدت سه سال اجرا می شود.

وی اضافه کرد: با اجرای پروژه جی ام پی زمینه تولید رادیو دارو و صادرات محصولات آن به خارج از کشور فراهم می شود.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: هم اکنون یک میلیون بیمار در کشور از خدمات رادیو دارو استفاده می‌ کنند و تولید این محصول با ساز و کار فراهم شده روند افزایشی دارد.

صالحی، با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت های فناوری‌ هسته ‌ای از اولویت های اصلی سازمان انرژی اتمی است گفت: در این ارتباط تولید واکسن و رادیو دارو از برنامه‌های سازمان انرژی اتمی ایران است که با کمک متخصصان داخلی در این زمینه به موفقیت های چشمگیری رسیده ایم.

وی بیان کرد: در این زمینه تولید سموم مبارزه با آفات کشاورزی نیز آغاز شده و اقدام های مناسبی برای تولید بذرهای های مقاوم صورت گرفته است.

صالحی یادآور شد: با توجه به اینکه کرم گلوگاه یکی از آفت های عمده باغ های انار کشور است در این زمینه نیز با استفاده از فناوری هسته ای به دستاوردهای خوبی برای مبارزه با این آفت دست یافته ایم.

وی همچنین با اشاره به احداث سه اورژانس هسته ای در کشور گفت: این مرکز در اصفهان راه اندازی و در شهرهای بوشهر و اراک عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

صالحی یادآور شد: اورژانس هسته ‌ای بوشهر در زمینی به مساحت هشت هزار مترمربع احداث می شود که با بهره برداری از آن تحول شگرف در حوزه سلامت و درمان استان بوشهر ایجاد خواهد شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 603506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =