شکایت کمیسیون تجارت فدرال آمریکا از روترها و دوربین‌های نا امن دی‌لینک

دی لینک/ D-Link به دلیل قادر نبودن به حمایت از مشتریان خود در برابر حملات هکری و آسیب‌پذیری روتر و دوربین‌های اینترنت اشیاء اش توسط FTC به دادگاه کشانده شد.

به گزارش خبرآنلاین، در شکوائیه کمیسیون تجارت فدرال آمده است صدها هزار مشتری روتر های دی لینک و دوربین‌های حوزه اینترنت اشیاء ساخت دی لینک به دلیل امنیت پایین دچار حملات متعدد هکری شده و این کمپانی نتوانسته است جلوی این رخنه‌ها و حملات را بگیرد.

روز 5 ژانویه شکایت‌نامه رسمی به دادگاه منطقه‌ای سان فرانسیسکو ارائه کرد و در آن یادآور شد {لینک} دوربین‌های موسوم به IP Camera که برای اینترنت اشیاء ساخته‌شده، بدون امن سازی و رعایات اصول امنیت اطلاعات راهی بازار شده‌اند و حملات گسترده هکری در سال گذشته که باعث شد تا بخشی از اینترنت آمریکا و آن‌سوی آتلانتیک خاموش شود، این محصولات و روترهای حاوی حفره دی لینک بوده است که ضرر بزرگی را به کمپانی‌های حوزه اینترنت زد.

هکرها با حفره‌های موجود در روترهای دی لینک بدافزاری را روی آن پیاده‌سازی کردند و از راه دور ضمن حمله به قلب اینترنت، کشورهای دو سوی اقیانوس را دچار مشکل کردند.

جالب اینجاست که هکرها با دانش پایین و به دلیل آسیب‌پذیری فراوان محصولات دی لینک توانستند این حمله گسترده را با موفقیت انجام دهند.

سخنگوی دی لینک ضمن رد این ادعا گفت بهترین و امن ترین روترها را ساخته‌ایم.



5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 620464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =