۰ نفر
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶

تسنیم نوشت: صدر اعظم آلمان واکنش محتاطانه ای به مواضع تند اخیر ترامپ علیه آلمان و اروپا نشان داده و با تاکید بر لزوم همکاری و دستیابی به توافق با دولت آینده آمریکا گفت: ما اروپاییان خود سرنوشتمان را در دست داریم.

"آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان در واکنش به مصاحبه انتقادی "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا علیه اروپا و آلمان، بر همکاری فشرده در اتحادیه اروپا تاکید کرده و امروز (دوشنبه) در دیداری با نخست وزیر نیوزیلند گفت: "من فکر می کنم ما اروپاییان خود سرنوشتمان را در دست داریم."

ترامپ در گفتگوی مشترکی با نشریه بیلد آلمان و تایمز انگلیس انتقاد شدیدی به سیاست پناهندگی مرکل وارد کرده و آن را خطایی فاجعه بار ارزیابی کرد. وی همچنین ناتو را ائتلافی منسوخ نامیده که با شرایط امروز سازگار نیست.

ترامپ همچنین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تمجید کرده و پیش بینی کرد که کشورهای دیگری نیز در آینده همین رویکرد را در پیش گیرند.

مرکل در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که من همچنین در این راستا کار خواهم کرد که 27 عضو اتحادیه اروپا به صورت فشرده و با نگاهی رو به جلو همکاری کنند.

مرکل قدرت اقتصادی، ساختار تصمیم گیری موثر، و واکنش روی چالش های قرن 21 از جمله مبارزه با تروریسم، حفاظت از مرزهای خارجی، امنیت داخلی و بازار مشترک دیجیتال و جایگاههای شغلی را به عنوان مسائل مهم روبرو و چالش های این اتحادیه ارزیابی کرد.

صدر اعظم آلمان درباره مناسبات آینده با آمریکا نیز موضعی محتاطانه را اتخاذ کرده و تاکید کرد که موضع من درباره مسائل آن سوی آتلانتیک مشخص است. ترامپ یک بار دیگر موضع خود را اعلام کرده است و ما زمانی که وی در مسئولیت خود است طبیعتا همکاری کرده و نگاه می کنیم چه نوع توافقی می توانیم با ایالات متحده به دست آوریم.

فرانک والتر اشتاین مایر نیز اظهارات ترامپ را عامل نگرانی ناتو ارزیابی کرد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =