ایرنا نوشت : خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه از نایروبی گزارش داد: اختلاف دولت بروندی با اتحادیه اروپا موجب شد آن کشور نیروهای خود را از نیروهای پاسدار صلح اتحادیه آفریقا در سومالی خارج کند.

 

این گزارش؛ اختلاف بروندی با اتحادیه اروپا که پرداخت کننده اصلی حقوق و دستمزدهای نیروهای پاسدار صلح موسوم به 'آمیسوم' در سومالی هستند را انگیزه اصلی تصمیم بروندی برای توافق با اتحادیه آفریقا برای خروج نیروهایش از موگادیشو عنوان کرد.
به گفته گاستین سیندیبو معاون اول رییس جمهور بروندی؛ از آنجایی که دیپلمات های اروپایی مقیم بوجوبورا؛ پایتخت این کشور مدت ها است که از پرداختن حقوق به نیروهای بروندی طفره می روند؛ بوجومبورا با هماهنگی اتحادیه آفریقا همه نیروهایش را از امروز تا اطلاع ثانوی از موگادیشو خارج می کند.
براساس این گزارش؛ اتحادیه اروپا اعلام کرده است که ماهیانه 5 میلیون یورو بطور مستقیم به این نیروها پرداخت می کند؛ اما بوجومبورا می گوید که طبق قرارداد قبلی قرار بود ماهیانه پنج میلیون و 300 هزار دلار دیگر نیز به دولت بروندی پرداخت شود تا آنها را در میان 5 هزار 400 نیروی این کشور در موگادیشو که یک چهارم نیروهای اتحادیه آفریقای را تشکیل می دهند، تقسیم کند.
این گزارش حاکی است که بروندی از یک ماه قبل تهدید کرده بود که این طرح را هرچه سریعتر عملی می کند و لذا امروز موفق شد نخستین بخش از این نیروها را از موگادیشو خارج سازد.
49261

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =