یک قایق خورشیدی به زودی قرار است سفر دور دنیای خود را با الهام از پروژه هواپیمای خورشیدی سولار ایمپالس آغاز کند.

به گزارش يورونيوز یک گروه ۵۰ نفره از دریانوردان، مهندسان و معماران به طراحی یک قایق دوبدنه ۳۰ متری موسوم به "دیده‌بان انرژی" (Energy Observer) پرداخته‌اند که با انرژی خورشیدی و باد حرکت می‌کند.

ویکتورین اروسا، سازنده و ناخدای دیده‌بان انرژی اظهار کرد: قایق خورشیدی یک چالش فنی و شبیه هواپیمای برقی سولار ایمپالس معروف اما از نوع دریایی و ساخت فرانسه است. هدف ما رسیدن به انرژی پایدار با استفاده از طبیعت و انرژی‌های تجدیدپذیر و انجام یک سفر مستقل دور دنیا است.

انرژی خورشیدی و باد تنها منبع تامین انرژی این قایق است و پنل‌های خورشیدی و توربین باد در آن نصب شده‌اند. سامانه سوخت این قایق، آب دریا را به هیدروژن تبدیل می‌کند.

دیده‌بان انرژی در حقیقت یک قایق بادبانی مسابقه ای بازیافت شده است که سابقه درخشانی در رقابت‌ها داشته است. مراحل ساخت این قایق سه سال طول کشیده و وزن آن ۲۰ تن است.

قرار است چهار دریانورد، گروهی از مهندسان و یک فیلمبردار برای مستند نگاری با این قایق خورشیدی راهی سفر دور دنیا شوند. آن‌ها هدف از این سفر را تلاش برای کاهش ضایعات کربنی توصیف کرده‌اند.

این پروژه پنج میلیون یورویی به شکل لحظه به لحظه بطور مستند در شبکه‌های اجتماعی و همچنین بصورت واقعیت مجازی نمایش داده خواهد شد.

سفر دیده‌بان انرژی در ماه آوریل از بندر بریتانی آغاز خواهد شد و با ۱۱۰ توقف برنامه‌ریزی شده در ۵۰ کشور جهان، شش سال طول خواهد کشید.

وزارت محیط زیست فرانسه، یونسکو و بنیادهای دیگر از این سفر حمایت کرده‌اند.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =