دیدگاه‌های جامعه در ارتباط با توانایی اقتصادی زنان نیازمند تغییرات بنیادین است

دبیر علمی نخستین همایش جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار با تاکید بر اینکه باید به توانایی های بانوان اعتماد و نگرش های اشتباه خود را در این ارتباط تغییر دهیم، تاکید کرد: زنان به عنوان طلایه داران اقتصاد مقاومتی و خط مقدم اقتصاد خانواده درنهادهای اجتماعی مطرح هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد حسن شهشهان، در نشست مطبوعاتی همایش جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار  اظهار داشت: به منظور آموزش توانمند سازی بانوان، در ۱۵ فرهنگسرا دوره آموزشی برگزار کردیم.

وی بیان داشت: مردان در ابتدا فرصت‌ها را پیدا می کنند بعد تهدیدها را بررسی می‌کنند اما زنان در ابتدا تهدیدها را مورد بررسی قرار می‌دهند بعد از فرصت استفاده می‌کنند و همین باعث می‌شود که زنان خیلی کم وارد حوزه کارآفرینی و کار شوند.

دبیر علمی نخستین همایش جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار بیان داشت: هدف اصلی این همایش نشان دادند ویژگی‌های زنان توانمند است و اینکه لازمه توانمند شدن، کار تیمی است.

وی با تاکید بر اینکه باید به توانایی های بانوان اعتماد و نگرش های اشتباه خود را در این ارتباط تغییر دهیم، تاکید کرد: زنان به عنوان طلایه داران اقتصاد مقاومتی و خط مقدم اقتصاد خانواده درنهادهای اجتماعی مطرح هستند.

شهشهان با اعلام اینکه نیمی از جمعیت جامعه، زنان هستند اما از انرژی آنها استفاده نمی کنیم، تصریح کرد: توسعه فرهنگ نقش آفرینی، توسعه پایدار و شناسای روش‌های علمی به صورت کاربردی برای نسل جوان و استخراج شیوه‌های کاربردی از اهداف برگزاری این همایش است.

 در ادامه این نشست نسیم جوزدانی اظهار داشت: اگر ما امروز نتوانستیم به آن توسعه پایدار برسیم به دلیل این است که افراد توانمند نداریم یا اینکه در توانمند سازی افراد خیلی عقب هستیم

وی به برگزاری نخستین همایش جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار اشاره کرد و بیان داشت: شعار همایش اقتصاد پاک و زنان موفق است.

جوزدانی بیان داشت: توسعه پایدار در جامعه زمانی رخ می‌دهد که مشارکت آن جمعی و همگانی باشد و زن و مرد دوش به دوش یکدیگر تلاش کنند.

عضو کمیته بانوان اتاق بازرگانی اصفهان  ادامه داد: بانوان جایگاه خود را در حوزه‌های اقتصادی آن‌طور که باید به دست نیاورده‌اند و سعی ما این است که در این همایش این جایگاه را در کشور ارتقا دهیم چراکه در حال حاضر ارزش افزوده بسیاری از سوی بانوان در اقتصاد کشور ایجاد می‌شود اما دیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در حوزه کارآفرینی پیشنهادات متعددی را داشتیم و جلسات زیادی را برگزار و توصیه‌هایی نیز داشتیم، حتی مدعی شدیم که مسئولان باید تبعیض مثبت را نسبت به بانوان ایجاد کنند، بانوان ما باید جایگاه خود را پیدا کنند و در این راه معاونت بانوان اتاق بازرگانی می‌تواند کمک بسیاری داشته باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =