نرخ بیکاری زنان در لرستان ۲۳ درصداست/بانوان کارآفرین در استان ۳۳۲ نفر هستند

استاندار لرستان گفت: مطابق آمار نرخ بیکاری زنان در لرستان حدود ۲۳ درصد است.

به گزارش خبرانلاین لرستان ،هوشنگ بازوند پیش از ظهر پنجشنبه در همایش نقش کارآفرینی زنان لرستان در اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر کشور در سالن آمفی تئاتر استانداری لرستان برگزار شد، تعداد مدیران زن لرستان را ۶ نفر برشمرد و اظهار داشت: این تعداد شامل یک بخشدار و ۵ مدیرکل هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۴۵ دهیار زن در لرستان وجود دارد، عنوان کرد: تعداد بانوان کارآفرین در استان ۳۳۲ نفر بوده که این تعداد در حوزه بازرگانی ۱۸۰ نفر، در حوزه صنعتی ۲۷ نفر، در حوزه تولیدی ۱۲۶ نفر، در حوزه نظام مهندسی ۱۸۲ هستند.

استاندار لرستان تعداد وکلای زن لرستان را ۵۳ نفر برشمرد و افزود: تعداد زیادی از بانوان لرستان در قسمت پیمانکاری مشغول له کار هشتند.

بازوند تعداد تعاونی های تشکیل شده توسط بانوان در لرستان را ۶۱۰ تعاونی دانست و گفت: در این تعاونی ها بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند و برای ۵ هزار و ۴۳۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی نزخ بیکاری بانوان را از چالش های استان دانست و بیان داشت: مطابق آمار نرخ بیکاری زنان در لرستان حدود ۲۳ درصد است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه لرستان طی امسال در بحث ازدواج جز استان هایی دارای عملکرد مثبت بوده است، عنوان کرد: طی امسال ۲۲۲ میلیارد تومان اشتغال ۵ تسهیلات ازدواج در لرستان پرداخت شده است.

بازوند با بیان اینکه طی امسال حدود ۲۸ هزار نفر توانسته اند تسهیلات ازدواج دریافت کنند، افزود: همچنین ۱۶ هزار نفر در نوبت دریافت وام ازدواج هستند.

وی با اشاره به اینکه در استان لرستان چالش هایی در رابطه با مباحث کارآفرینی و تسهیلات برای بانوان وجود دارد، بیان داشت: تقریبا نیمی از اشتغالی که در خوشه صنایع دستی لرستان ایجاد می شود توسط بانوان است.

استاندار لرستان عملکرد صندوق کارآفرینی امید در لرستان طی امسال را مناسب دانست و گفت: صندوق کارآفرینی امید در لرستان طی امسال ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات با بهره ۴ درصد پرداخت کرده که عمده آن ها مربوط به مشاغل زودبازده و صنایع دستی بوده است.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =