مهر نوشت: رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور گفت: از ابتدای سال حجم معاملات مسکن با کاهش روبرو شده و این میزان در آذر و دی ماه امسال در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.

حسام عقبایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: ۵۷ هزار و ۵۹۴ معامله مسکن در دی و ۴۴ هزار و ۴۲ قرارداد در این زمینه در آذر امسال ثبت شده است.

وی گفت: در ماه های پیش از آذر نیز به طور میانگین هر ماه در مقایسه با سال گذشته ۴۰ تا ۵۰ درصد معاملات مسکن کاهش داشته است.

عقبایی افزود: البته در تهران در هشت ماه نخست امسال حجم معاملات مسکن افزایش یافت اما این افزایش در ماه های آذر و دی حدود ۱۰ درصد کاهش یافت.

وی گفت: از سال ۹۲ تا کنون در قیمت مسکن افزایش چندانی وجود نداشته اما در تهران برخی آپارتمان های لوکس حدود یک میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور افزود: اکنون در شهرهای بزرگ قیمت مسکن به ثبات نسبی رسیده و زمان مناسبی برای خرید مسکن است.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
    10 16
    من نفهمیده ام قیمت ملک از چه الگویی پیروی می کند. در جایی که معاملات در رکود است و عرضه بیش از تقاضاست چرا باید قیمت ملک بالا برود. دولت باید به روشی وارد رقابت با دلالان ملک شوند تا قیمت ها بشکند.وظیفه دولت تنظیم بازار است نه فقط در حوزه خوراکی ها بلکه در بخش مسکن هم با اتخاذ سیاست های به جا باید قیمت ملک را تنظیم کند.البته مشکلات دولت را می فهمم ولی امروز باید با برنامه ریزی برای این امر اقدام کند و مسکن را نیز در سبد کالاهای اساسی قرار دهد.
    • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
      5 11
      بیخود شایعه سازی نکنید قیمت ملک بالا نرفته که هیچ پایین تر هم امده این شایعه را بساز بفروش ها و دلالان راه انداختند که کار و کاسبیشان کساده اتفاقا هر چه دیر تر ملک را بخری بهتره چون واحد هایی که ساخته شده از عمرشان می گذره و طرف ارزون تر ملک را به شما میده ولی الان همشون رو دستشون باد کرده
    • بابک A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
      14 2
      دوست عزیز، قیمت تمام شده بالاست، علت بالا رفتن قیمت مسکن، بالا بودن هزینه ی خرید انشعاب، و مصالح مصرفی و حق الزحمه هاست...
    • بی نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
      15 1
      در حال حاضر دولت باید با افزایش تسهیلات مسکن تا 40 درصد قیمت و بازپرداخت با سود زیر 8 درصد بخش مسکن وارد فاز رونق کنه تا شاید این اقتصاد مرده حرکتی بکنه و از این وضعیت ساکن خارج بشه.این رکود اقتصادی فراگیر نفس تمام بخشهای اقتصاد گرفته.گردش پول اتفاق نمیوفته.تمام پول و شبه پول در سیستم بانکی راکد شده و هرچه این وضعیت مثل سد ادامه پیدا کنه شکست این سد انفجار قیمتی بزرگتری داره.واقعا متوجه نمیشم دولت تا کی میخواد روی این کاهش تورم کذایی مانور بده.کاهش تورمی که هیچ اثر ملموسی در پی نداشته.