تماشاگران امروز نوشت:فرهاد قائمی به‌تازگی اسب خود را از دست داده است.این بهانه‌ای شده تا تماشاگران امروز در گپ و گفتی با قائمی از اسب‌هایش تا تیم باشگاهی‌اش و مربی تیم‌ملی صحبت کند.

 يك شوك بزرگ به ملي‌پوش واليبال كافي بود تا او حسابي توي لك برود. تقريباً 10 - 15 روز پيش بود كه به فرهاد قائمي خبر دادند اسبش «ريونتورا» جان خود را از دست داده است. همين چند هفته قبل فرهاد از اسبش مي‌گفت. از اينكه چطور در مسابقات گنبد مي‌درخشد و چطور جوايز را درو مي‌كند، اما... «ريونتورا» بعد از موفقيت‌هاي تيم ملي واليبال در ليگ جهاني به اين بازيكن هديه داده شد. شايد دوستان فرهاد فكرش را نمي‌كردند كه او تا اين اندازه به اسبش وابسته باشد، طوري كه مسابقات او را به طور مستقيم زير نظر بگيرد و به خاطر افتخاراتي كه به دست مي‌آورد بالا و پايين بپرد، اما «روينتورا» ديگر وجود ندارد تا قائمي از ناراحتي‌هايش بگويد.

*حالا دو اسب ديگر به جاي ريونتورا گرفته‌‌ايد. اين تا حدودي از ناراحتي‌هاي شما كم مي‌كند. 

باور نمي‌كنيد هيچ اسبي براي من «ريونتورا» نمي‌شود. چند وقت پيش بود كه از گنبد تماس گرفتند و گفتند اسبم مريض شده.  اين مريضي اين‌قدر طول كشيد كه به خاطر عفونت يك هفته پيش تلف شد. شك نكنيد هيچ اسبي جاي ريونتورا را براي من پر نمي‌كند. واقعاً خاطرات خيلي خوبي برايم ساخت. هم براي من و هم براي خانواده‌ام و دوستانم. از مرگ او فقط من ناراحت نشدم. 

* مثل اينكه طرفداران زيادي در گنبد داشت. 

همين‌طور است. وقتي مُرد طرفدارانش در كورس گنبد خيلي ناراحت شدند. يك هفته بود تمركز نداشتم. از ناراحتي اما حاج آقا رادان هديه‌اي را كه داده بود، اين بار دو تا كرد. دو كره اسب با‌ نژاد خوني بهتر به من هديه داد. آنهايي كه اسب‌باز هستند متوجه مي‌شوند چه هديه گران‌بهايي به من رسيده است. اگر خودم مي‌خواستم اين دو اسب را از خارج بياورم فكر مي‌كنم بايد يك ميليارد هزينه مي‌كردم. از او تشكر مي‌كنم. انشاءالله در آينده جواب محبت‌هايش را با قهرماني اين دو كره اسبم بدهم. 

* فكر مي‌كني در كدام مسابقات بتوانند شركت كنند و مقام بياورند؟

اين دو اسب دوساله هستند. الان نمي‌شود چيزي گفت، اما به احتمال فراوان كورس آنها را در كورس بهاره تهران در نوروز آباد خواهيم ديد. اميد زيادي دارم كه آنها بتوانند دوباره لبخند را روي لب من برگردانند. آن هم با قهرماني در كورس‌هاي مختلف. 

*چند روز پيش سردار آزمون عكسي از خودش و اسبش را منتشر كرده كه قهرمان شده بود. 

به سردار تبريك مي‌گويم. من و سردار خيلي با هم رفيق هستيم. او هم با ريو خاطرات زيادي داشت. يادم هست زماني كه در مسابقات ژاپن بودم اسب من در هفته دوازدهم مسابقات بهاره گنبد نايب‌قهرمان شد. در آن مسابقات سردار براي من و اسبم همه كار كرد. موفقيت سردار و اسبش را تبريك مي‌گويم. اميدوارم شرايط من هم بهتر شود و بتوانم با اسب‌هاي جديدم به كورس برگردم و با سردار رقابت دوستانه داشته باشم. 

* اين رقابت فوتبالي  واليبالي مي‌شود؟

من و سردار رفيق هستيم. بحث اين چيزها نيست. 

 *از اسب و كورس‌هاي بهاره و پاييزه كه خارج شويم، شما در بازي اول پلي‌‌آف مقابل شهرداري تبريز به پيروزي رسيديد. ديداري سخت كه تا آخرين لحظه شانه به شانه پيش رفت. 

در اين بازي و تا دقيقه 90 به برد فكر مي‌كرديم نه چيز ديگري. خدا را شكر مي‌كنم كه توانستيم در بازي رفت پيروز باشيم. 

 *بازي اين هفته در تبريز، روز چهارشنبه برگزار مي‌شود. ديداري كه به مراتب سخت‌تر از بازي در تهران خواهد بود. 

شك نكنيد. شهرداري تيم خوب و قدرتمندي است. بازي در خانه آنها هم هميشه سخت بوده است. با اين حال همه تمركزمان ريكاوري براي بازي دوم روز چهاشنبه در تبريز است. مي‌خواهيم به شرايط ايده‌آل برسيم و در اين بازي موفق باشيم. 

* اين را قبول داري كه تيم شما نوسان زياد دارد؟

نوسان در تيم ما هم طبيعي است، همه چيز به فشار مسابقات بر مي‌گردد و همه دوست دارند برنده باشند. 

 *در رابطه با ايراداتي كه در ليگ به ويدئو چك مي‌گيرند، بگوييد. قبلا كه اين امكانات نبود اعتراض‌ها طور ديگري بود، اما حالا داستان فرق مي‌كند. 

يك نكته‌اي بگويم. در بعضي از بازي‌هاي ليگ، ويدئو چك به جاي اشتباهات داوري اذيت مي‌كند. يك مورد قطع شدن‌هاي زياد ويدئو است. اگر مثل ليگ جهاني باشد كه مشكلي نيست، ولي اين مشكل دستگاه‌ها در بازي‌هاي ليگ روي اعصاب مي‌رود. نمي‌دانم چرا اين اتفاق‌ها فقط براي تيم ما مي‌افتد، اما در بقيه موارد هر تيمي كه درخواست ويدئو چك مي‌داد، سالم بود و واضح نشان مي‌داد. فكر كنم فقط در ست سوم اولين بازي بود كه اتفاق و امتياز مهمي از دست نرفت كه قابل بحث باشد. البته در كل بر اين عقيده هستم با صحنه‌هايي كه ويدئو چك نشان مي‌دهد فكر نمي‌كنم حق تيمي ضايع شود. 

* فكر مي‌كني امسال هم بانك سرمايه بتواند قهرمان شود؟

ما هدفي غير از اين نداريم. همين‌طورهرگز درباره تيم‌هاي ديگر اظهار نظر نمي‌كنيم. چون اصلاً ما كاري به تيم‌هاي ديگر نداريم. در ليگ فقط براي هدف خودمان بازي مي‌كنيم و آن هدف چيزي نيست جز قهرماني. 

* سرمربي تيم ملي هم انتخاب شد. نظرت در اين باره چيست؟

 

من بازيكن تيم ملي هستم و وظيفه‌ام اين است كه در خدمت تيم ملي باشم. براي من نبايد فرق چندان زيادي داشته باشد كه چه كسي سرمربي باشد. من و دوستانم يك هدف مشترك داريم و آن موفقيت تيم ملي است. شك نكنيد فدراسيون هميشه بهترين گزينه را انتخاب مي‌كند. كولاكويچ قبلاً سرمربي صربستان بوده و رزومه خوبي دارد. اميدوارم روزهاي خوبي در انتظار تيم ملي باشد.

41258

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =