بیل گیتس درباره روند توسعه تسلیحات بیوتروریستی هشدار داد و گفت ممکن است با چنین تسلیحاتی سالانه 30 میلیون نفر جان خود را از دست بدهند.

به گزارش خبرآنلاین، مؤسس مایکروسافت که در کنفرانس امنیتی مونیخ سخن می‌گفت افزود: این در حالی است که ما آماده مقابله با آن را نداریم.

وی یادآور شد که 20 سال پیش که روی موضوع بهداشت و سلامت جهانی و اقدامات بشردوستانه تمرکز کرد هرگز فکر نمی‌کرد که روزی در یک کنفرانس بین المللی امنیتی درباره موضوعی که انسان‌ها را درگیر خودکرده، صحبت کند.

به گفته وی مناطق جنگی سخت‌ترین وضعیت برای نابودی بیماری‌های واگیردار را دارند که ابولا در سیرالئون و لیبریا و یا وبا در کنگو و شاخ افریقا نمونه‌هایی از این وضعیت دشوار است که پیش‌تر دیده‌ایم.

به گفته بیل گیتس شیوع بیماری‌ها در آینده از روی صفحه‌نمایش کامپیوتر شروع می‌شود و تروریستها با مهندسی ژنتیک یک نسخه مصنوعی از ویروس آبله درست می‌کنند و یا آنفلوآنزای کشنده و مسری را منتشر می‌کنند.

به همین خاطر اپیدمیولوژیست ها نسبت به مرگ 30 میلیون نفر در جهان براثر استنشاق باکتری‌های کشنده در هوا هشدار داده و این چیزی است که تروریستها دنبال آن هستند.

بیل گیتس در پایان پیشنهاد داد تا ابداعات و اختراعات در بخش تولید واکسن افزایش یابد تا بتوان با بیوتروریسم مبارزه جدی کرد.



 5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    31 0
    بیل گیتس رو هوا حرف نمی زنه. قطعا یه چیزهایی می دونه از آینده که اینها رو گفته و هشدار داده
    • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
      3 0
      زیاد مربوط به آینده نیست، همین الان هم داره استفاده میشه در کشورهای ضعیف و مکان های دورافتاده اما کسیصداش رو در نمیاره، تا به حال چندین ویروس جدید در کشورهای آفریقایی و آسیایی با موفقیت تست شدند، البته واکسن اونها بعد از چند ماه کار تحقیقاتی کشف شد، اما در زمان جنگ کشف واکسن تقریبا غیر ممکن و یا حداقل چند سال طول میکشه که دیگه فایده ای نداره
  • رضا ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    2 1
    باسلام، خود كشورهاي قدرتمند اولين و شروع كننده تمام اين امراض و تست انها در كشورهاي محروم هستند . نه فقط براي انسانها ، در اقتصاد كشاورزي ، و... جنون گاوي رو المانها در ده نود به انگليسيها وارد كردن كه باعث از بين بردن و سوزاندن هزاران گاو و گوساله در اين كشور شد .
  • بی نام A1 ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    1 8
    مرگ بر آمریکا، درود بر اسلام.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
    3 1
    چقدر ما از این لحاظ ها عقب افتاده ایم شاید 30 سال دیگر متوجه شویم