مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: بر اساس قوانین موجود هر اقدامی در خصوص پرورش غیر مجاز ماهیان تخلف محسوب شده و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با اینگونه موارد برخورد و فرد خاطی را به مراجع قضایی معرفی می کنند.

به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران- دکتر سید حسین رضوانی اظهار داشت: کارشناسان آبزیان دامپزشکی مازندران با انجام بازدید های سرزده از فعالیت واحدهای مجاز پرورش ماهی در سطح استان از روند تولید بهداشتی ماهی نظارت می کنند.

وی افزود، برخی از پرورش دهندگان بدون داشتن شرایط و بدون اخذ مجوزهای لازم از دستگاه های مسئول مبادرت به تولید بچه ماهی بصورت غیر مجاز می کنند که این اقدام غیر بهداشتی علاوه بر اینکه می تواند تهدیدی علیه این صنعت محسوب گردد موجب گسترش بیماریهای مخاطره آمیز و مشکلات زیست محیطی نیز خواهد شد.

مدیر کل دامپزشکی استان خاطرنشان ساخت: مزارع مجاز پرورش ماهی باید برای تولید و تکثیر بچه ماهی مجوزهای لازم را از اداره کل دامپزشکی استان دریافت نمایند و سپس با اخذ گواهی حمل بهداشتی با خودروی مخصوص مبادرت به حمل و نقل بچه ماهی به مزارع پرورش مجاز نمایند.

رضوانی در ادامه گفت: برخی از افراد سودجو با تخصیص سالنی در مزارع پرورش بصورت غیر مجاز اقدام به وارد نمودن تخم چشم زده و لارو از مبادی غیر مجاز می نمایند که بر اساس قوانین موجود این اقدام تخلف محسوب شده و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با اینگونه موارد برخورد و فرد خاطی را به مراجع قضایی معرفی می کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان مازندران با اشاره به پلمپ یک واحد انکوباسیون در یکی از مزارع پرورش ماهی در تنکابن تصریح کرد، بمنظور حفظ سرمایه و تولید و همچنین کاهش عوامل خطرساز بویژه کنترل بیماریهای اخطارکردنی آبزیان در سطح منطقه و استان در بخش آبزی پروری از تولید کنندگان درخواست داریم تا ورود و خروج هر گونه لارو و بچه ماهی در مزارع پرورش ماهی مجاز دارای پروانه بهداشتی دامپزشکی را با هماهنگی دامپزشکی و مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی مستقر در مزرعه انجام دهند.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =