۰ نفر
۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۵

ایرنا نوشت: «رابرت کورکر»رئیس کمیته امور خارجی کنگره آمریکا شامگاه دوشنبه برای گفت وگو با مقامات لبنانی وارد بیروت پایتخت لبنان شد.

خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد که کورکر قرار است با مقامات لبنانی در باره امور متعلق به کمک ارتش و مساعدت های لازم آمریکا در این زمینه گفت وگو کند. این مقام آمریکائی از طریق « اربیل عراق» وارد بیروت شد.

به گزارش ایرنا، ژنرال « میشل عون» رئیس جمهوری لبنان چند روز قبل در گفت وگو با رسانه های مصری در آستانه سفرش به این کشور از سلاح حزب الله و حضور مقاومت لبنان در سوریه به طور قاطع حمایت کرد.

ژنرال عون که چندین سال فرمانده ارتش لبنان هم بوده است، با بیان اینکه« بخشی از خاک لبنان همچنان در اشغال رژیم صهیونیستی است و ارتش لبنان توان کافی برای رویائی با ارتش این رژیم را ندارد،سلاح حزب الله تکمیل کننده توان ارتش است.
این اظهارات رئیس جمهوری لبنان همزمان با اعتراض رژیم صهیونیستی ولبنانی های وابسته به محور به اصطلاح « اعتدال عربی» به ویژه سعودی و حتی با انتقاد « سگرید کاگ» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان مواجه شد.

وزارت خارجه لبنان بعداز انتقاد سگرید کاگ به اظهارات رئیس جمهوری این کشور ، او را فراخواند.
ژنرال عون همچنین در واکنش به نامه تهدید آمیز نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل تاکید کرد که قبل از هر طرفی این رژیم است که باید قطعنامه های سازمان ملل را اجرا کند.

رئیس جمهوری لبنان همچنین خاطرنشان کرد که لبنان به هرگونه حمله و تجاوز احتمالی رژیم صهیونیستی، پاسخ مناسب می دهد.
« سید حسن نصرالله » دبیرکل حزب الله هم تاکید کرد که مقاومت لبنان در صورت هرگونه حمله دشمن صهیونیستی ، این بار ( بر خلاف جنگ تابستان 2006) هیچ خط قرمزی ندارد و تاسیسات اتمی دیمونا و مخازن آمونیاک رژیم صهیونیستی جزو اهداف خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد که مقاومت لبنان صداقت و شجاعت لازم را برای اجرای وعده هایش دارد و بارها آن را ثابت کرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =