پس از پایان سخنرانی امام خامنه‌ای در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، ایشان در جمع میهمانان حضور یافتند و آنان را مورد تفقد قرار دادند. خبرگزاری تسنیم و ایرنا حاشیه‌های را در این خصوص منتشر کرده‌اند که در ادامه می‌آید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه 3 اسفند) در مراسم افتتاحیه ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین حضور یافتند. این مراسم با حواشی همراه بود.

رهبر انقلاب پیش از ایراد سخنان‌شان به دلیل مصادف بودن امروز با سالروز شهادت "مالکوم ایکس" رهبر سیاه‌پوست مسلمانان آمریکا، خواستار قرائت فاتحه برای روح آن شهید شدند.

پیش از شروع مراسم یکی از میهمانان با سر دادن شعار و تکبیر حمایت خود را از مقاومت فلسطین اعلام داشت.

پس از پایان سخنرانی رهبر انقلاب در ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع میهمانان حضور یافتند و آنان را مورد تفقد قرار دادند.

بعد از پایان مراسم علی السرای شاعر عربی که پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب در مدح انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره)،حضرت آیت الله خامنه ای و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شعری به زبان عربی خواند، چفیه ایشان را به عنوان هدیه دریافت کرد. دو میهمان دیگر نیز چفیه خود را به امام خامنه‌ای اهدا کردند.

در خلال این استقبال، میهمانان مراسم با سر دادن شعارهایی به زبان عربی اشتیاق خود را از حضور در این کنفرانس و دیدار با رهبر معظم انقلاب اعلام کردند.

خاخام‌های یهودی ضد صهیونیسم نیز که در مراسم حضور داشتند به دیدار رهبر انقلاب آمدند. حضور و اشتیاق میهمانان برای دیدار با امام خامنه‌ای به حدی بود که خروج ایشان از سالن دقایق زیادی به طول انجامید.

*علی لاریجانی رییس مجلس به عنوان اولین سخنران پشت تریبون قرار گرفت و با خیر مقدم به مدعوین و رهبر معظم انقلاب؛ در سخنانی با اشاره به اصول مختلف قانون اساسی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین از رهبر معظم انقلاب با نام «امام خامنه ای» درخواست کرد که با سخنانشان به طور رسمی این کنفرانس را افتتاح کنند.

*بیانات رهبر معظم انقلاب حدود 35 دقیقه طول کشید و پس از آن، علی لاریجانی بعنوان رییس جلسه با حضور در کنار رهبر انقلاب از ایشان به دلیل سخنرانی شان تشکر و رهبر انقلاب را بدرقه کرد.

*در ردیف اول یک سه صندلی وجود داشت که محل قرار گرفتن روسای قوا بود و در ردیف بعدی رییس ستاد کل نیروهای مسلح، نواب اول و دوم رییس مجلس، رییس دفتر و مشاوران رهبر معظم انقلاب از جمله ولایتی، ناطق نوری، حجازی و آیت الله جنتی رییس مجلس خبرگان و دبیر شورای نگهبان حضور داشتند.

*در قسمتی دیگر از ردیف اول، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ، تعدادی از نمایدگان مجلس و نمایندگان گروه های مقاومت از جمله شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان و همچنین سفیر فلسطین در ایران حضور داشتند.

*در میانه حرکت رهبر انقلاب برای خارج شدن ازسالن، احمد جبرائیل رییس دفتر جهاد اسلامی و تعداد دیگری از نمایندگان مقاومت، حضرت آیت الله خامنه ای را همراهی کردند.

*یکی از جهادیون در هنگام خروج فرمانده کل قوا، دوباره چفیه ای را بر دوش ایشان قرار داد و در این هنگام فریاد لبیک یا خامنه ای سر داده شد.

*علی لاریجانی از زمانی که رهبر انقلاب اقدام به خروج از سالن کردند تا درب خروجی ملازم رهبر انقلاب بود.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638942

برچسب‌ها