ابراز خوشحالی مؤسس ویکی لیکس از ظهور اخبار جعلی

جولیان آسانچ(آسانژ) از طریق ویدئوکنفرانس ضمن مصاحبه با مجری برنامه سیدنی در تعطیلات گفت ویکی لیکس منبع راستی و درستی است و از اینکه اخبار جعلی فضای وب را دربرگرفته است، خوشحال است چراکه حقانیت وی را ثابت می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، وی که همچنان در سفارت اکوادور در لندن زندگی می‌کند و به‌زودی انتخاب رئیس جمهور اکوآدور سرنوشت وی را مشخص خواهد کرد به مخاطبان خود در این برنامه گفت روزنامه‌نگاران چیزی جز «متن مسلح شده احساسی» برای جذب مخاطب خود منتشر نمی‌کنند درحالی‌که ویکی لیکس کتابخانه شگفت‌انگیزی است که شما می‌توانید بدون واسطه اطلاعات دست‌اول دست‌نخورده را بخوانید.

آسانج تأکید کرد که وقتی مقاله‌ای را در یک روزنامه می‌خوانید با متن طراحی‌شده مواجه می‌شوید که یک فرد آن را برای تهییج شما آن را ساخته‌وپرداخته است اما ویژگی منحصربفرد ویکی لیکس این است که زیبایی واقعی، دریایی از اطلاعات و یک گنج ناتمام معنوی است که شما می‌توانید غرق در آن شوید.

وی در این برنامه دو ساعته که با طرفداران خود بدون واسطه صحبت می‌کرد از آرشیو فیلتر نشده اطلاعات خود در برابر اطلاعات بسیار بسیار نادرست افراد تک تیراندازفرصت طلب یادکرد که به‌عنوان روزنامه‌نگار همه‌چیز را وارونه جلوه می‌دهند.

وی از روند توسعه اخبار جعلی در طول انتخابات آمریکا یادکرد و اینکه مطبوعات نئو لیبرال چگونه آن را تحت‌فشار قراردادند اما درنهایت وی به‌عنوان مؤسس ویکی لیکس ابراز خوشحالی کرد که اخبار جعلی باعث شد تا اسناد وی بدون اشتباه منتشر شوند.

البته وی در حالی این سخنان را بر زبان می‌آورد که ویکی لیکس را به‌عنوان سلاح علیه هیلاری کلینتون در انتخابات به کار گرفت و با انتشار 200 هزار ایمیل جریان انتخابات را به نفع ترامپ تغییر داد.

کلینتون و مدیر کمپین‌های تبلیغاتی‌اش به نام جان پودستا متهم شدند که برای رأی جمع‌کردن دست به انجام مراسم شیطانی زده‌اند و انتشار این اخبار رأی مردم را به سود ترامپ تغییر داد.



5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    4 2
    خیلی جالب بود. ممنون
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
    2 0
    ویکلیکس هم می تواند به ابزاری جهت منافع قدرت های بزرگ تبدیل شود خواه اینکه همینک هم همین گونه است. درز اطلاعات "درست" هم در زمانی می تواند برای اهدافی نادرست مورد استفاده قرار گیرد. در حقیقت اطلاعاتی که در دسترس نبوده به محض افشا این سئوال را مطرح می کند که فارغ از افشای حقایق این افشا به نفع کیست؟ پس نباید به این رسانه به عنوان "صدای پاکی" بذل توجه داشت.