روزنامه توریسم نوشت: نزدیک شدن نوروز شور و شوق سفرهای زیارتی و سیاحتی را در مردم زنده کرده است و اگر کسی اهل سفر در نوروز باشد باید از همین امروز برنامه ریزی سفر را آغاز کند.

اگر سری به سایت های فروش بلیت هواپیما و یا سایت های رزرو هتل ها بزنید با بلیت های فروخته شده بسیار و اتاق های ارزان و خوب رزرو شد روبرو می شوید. اما اگر قشر وسیع جامعه با رده شغلی کارگری ( که ممکن است شامل کارمند شرکت های خصوصی، کارمند بانک های خصوصی و حتی روزنامه نگارها هم شود) و یا کارمند دولتی و حتی بازاریانی که در این سکون اقتصادی کارشان رونق و فروش چندانی ندارد و جزو همین اقشار به حساب می آیند قصد سفر نوروزی داشته باشند باید چه مقدار هزینه برای یک سفر آبرومند و به قول خودمان «باکلاس»با اقامت در هتل و رفت و آمد آسان با هواپیما بپردازند. سفری که نه لازم باشد گوشه پارک در چادر مسافرتی بلرزند و نه تشک ولحافشان را زیر تخته سیاه کلاس های مدرسه بیندازند و به توالت های عمومی پارک ها بروند و کف کلاس درس یا وسط پارک آشپزی کنند.

اگر این دسته بزرگ از مردم بخواهند عید به سفر بروند باید چه مقدار پول برای مسافرت عید نوروز 96 کنار بگذارند:

ما برای آنکه در این مطلب نمونه ای قابل تعمیم و قابل ضرب در تعداد به دست داده باشیم در نظر می گیریم که یک زوج تصمیم بگیرند که ایام نوروز را برای گذراندن اوقات خوش به سایر شهرها سفر کنند. در فرض اول اگر بخواهند خود مستقل بدون استفاده از تورهای مسافرتی سفر کنند و بر فرض جزیره پر طرفدار کیش را برای انجام سفری سه روزه که معادل دو شب اقامت و سه روز است را انتخاب کنند با چه میزان هزینه ای روبرو هستند؟

اگر این زوج از قشر بزرگ مذکور بخواهند در هتلی راحت اما نه گران اقامت کنند و بلیت هواپیما را هم از نوع ارزان اکونومی انتخاب کنند با هزینه ای نزدیک به یک میلیون تومان در سه شهر پر طرفدار روبرو هستند. برای سفر به کیش 628 هزار تومان پول بلیت هواپیمای رفت و برگشت هر دویشان می شود.

اگر اتاقی دو تخته در هتلی دو ستاره در کیش با امکانات ساده و معمولی به اضافه صبحانه رایگان نیز انتخاب کنند باید برای هر شب نزدیک به 300 هزار تومان هزینه کنند. که برای دو شب و نیم روز اقامت 600 هزار تومان می شود. یعنی یک میلیون 230 هزار تومان بی هزینه حمل و نقل و خوراک.

حال اگر بخواهند به مشهد سفر کنند شبی 200 هزار تومان برای اقامت در هتل دو ستاره با هزینه بلیت 250 هزار تومانی برای هر کدام 900 هزار تومان بی هزینه رفت و آمد باید صرف کنند البته اینها همه مستلزم خالی بودن پرواز های اکونومی و رزرو نشدن اتاق های ارزان هتل ها است.

این زوج برای سفر دوشب و سه روزه به اصفهان باید چیزی در حدود 900 هزار تومان هزینه کنند. ( 250 هزار تومان بلیت رفت و برگشت اقتصادی و شبی 190 هزار تومان اقامت در اتاق دو تخته هتل سه ستاره ) در واقع این بر آوردها که قابل تعمیم به شیراز و یزد و دیگر شهرهای کشور است نشان می دهد که بر عکس چیزی که اغلب تبلیغ می شود اگر از اسفند برنامه ریزی کنید و بتوانید هتل ارزان و مناسبی پیدا کنید و البته بلیت هواپیمای اقتصادی هم گیر بیاورید ( که اگر هم گیر نیاوردید تفاوت قمیتش بیش 50 هزارتومان در پروازهای معمولی نخواهد بود) می توان کمی بیشتر و یا کمتر از 1 میلیون تومان، هزینه سفری سه روزه به یکی از مقاصد گردشگری مهم کشور را پرداخت.

در ادامه نیز به بررسی نرخ چند تور مسافرتی با زمان طولانی تر و نرخ های دیگر در نوروز 96 می پردازیم:

تورهای ترکمن صحرا در استان گلستان از تورهای پر طرفدار است، این تورها به مدت سه شب در ایام نوروز برای اقامت در هتل 3 ستاره همراه با 3 وعده نهار و یک شام و اقامت یک شبه در خانه محلی 600 هزار تومان آب می‌خورد که با وسیله نقلیه اتوبوس هم انجام می‌شود.

در ایام غیر از عید نوروز تور چابهار برای سه شب و خدمات هتل 4 ستاره آن هم تنها با سه وعده صبحانه 580 هزار تومان به علاوه هزینه بلیت هواپیما قیمت گذاری شده است. آژانس مسافرتی دیگری همین تور را برای سه شب اقامت در هتل 4 ستاره در همان تاریخ، یک میلیون و 400 هزار تومان به علاوه هزینه هواپیما برای فروش گذاشته است.

یکی دیگر از تورهای طبیعت گردی به مقصد کویر مصر در روزهای دهم فروردین به مدت 2 شب و 3 روز با امکانات اقامت در خانه‌های محلی و استفاده از نیسان و وانت برای حمل و نقل عمومی داخل کویر به قیمت 600 هزار تومان فروخته می‌شود.

آژانس های مسافرتی از اول اسفند تبلیغات گسترده خود را برای تورها و سفرهای نوروزی آغاز کرده اند که عمده تبلیغات بر روی سفرهای داخلی متمرکز شده است. بد نیست امسال را با توجه به قیمت های ذکر شده به سفر داخلی آسوده تری برویم سفر با وسایل حمل ونقل عمومی و اقامت درهتل ها و مسافرخانه های کشور.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =