کتاب «مشاوره پیش از ازدواج» با محوریت آشنایی با مباحث مورد نیاز در زندگی مشترک روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشر نی کتاب «مشاوره پیش از ازدواج» نوشته محسن دهقانی و فاطمه میرمحمدی را منتشر کرد.

در بخشی از این کتاب آمده است: «تجربه‌ زیستن در فضای امن و احساس اطمینان از وجود دیگران ریشه‌ای‌ترین نیاز در زندگی انسان است. تأمین این فضای امن مستلزم داشتن آگاهی از مقدمات تشکیل خانواده و ازدواج است. بدین منظور، زوجین باید به نیازهای خود و همسر آینده‌شان آگاهی داشته باشند. بدیهی است هرچه نیازهای خود را بیش‌تر بشناسیم و مهارت‌های بالاتری در جهت تأمین این نیازها (برای خود نامزدمان) کسب کنیم، ازدواجی موفق‌تر و خوشایندتر خواهیم داشت.»

نویسندگان این کتاب سعی کرده‌اند معیارهای ازدواج سالم و موفق را به روان‌شناسان معرفی کنند، مهارت‌های مورد نیاز برای آغاز زندگی مشترک را مشخص کنند و به تفاوت‌های جنسیتی بپردازند که گاهی مانع برآورده‌شدن انتظارات زوجین از یک‌دیگر و درنتیجه تیره‌شدن روابط آن‌ها می‌شود.

این کتاب در شش فصل ابتدا به بیان مسایل قبل از ازدواج می‌پردازد و سپس مباحث مورد نیاز زوج را در زندگی بیان می‌کند. فصل‌های این کتاب عبارتند از مشاوره پیش از ازدواج، شناخت تفاوت‌های جنسیتی، مهارت‌های مورد نیاز برای داشتن ازدواج موفق، ابزارهای ارزیابی در مشاوره پیش از ازدواج، اختلالات روانشناختی و ازدواج مجدد است.

مشاوران و روان‌شناسان با مطالعه‌ این کتاب می‌توانند ساختار و محتوای جلسات مشاوره‌ پیش از ازدواج را سازمان‌دهی کنند تا حداکثر کارایی را برای زوج‌ها داشته باشد و به تصمیم‌گیری بهتر آن‌ها برای آینده کمک کند.

این کتاب به تعداد 1000 نسخه و با قیمت 12 هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =