۰ نفر
۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۸

«خبرجنوب» نوشت: یکی از مشکلاتی که سالهاست شهرها و به ویژه کلانشهرهای بزرگ مانند شیراز با آن دست به گریبان هستند، رشد قارچ گونه دکل های مخابراتی است که هر روز بر تعداد آن ها افزوده می شود؛ دکل هایی که برخی حضور آن ها را برای سلامت مردم مضر می دانند و در مقابل برخی از بی خطر بودن آن ها میگویند اما وجود این دکل ها هر چه باشد بر سیما و منظر شهر تاثیرگذار است.

معاون اجرايي شهردار شيراز در اين رابطه گفت: امروزه بحث ارتباطات جزء لاينفك زندگي بشري است و دنياي امروز با وجود فضاهاي مجازي، دنياي انفجار اطلاعات است و ارتباطات نقش تعيين كننده اي در زندگي مردم دارد اما بدون ايجاد زيرساختهاي مورد نياز، اين كار امكان پذير نيست. در همين زمينه، شركت هاي مخابراتي تلفن همراه براي آنتن دهي بهتر نيازمند ايجاد دكل هاي مخابراتي هستند.
رمضان اميني اضافه كرد: با توجه به ازدياد روزافزون دكل هاي مخابراتي و اين كه هركدام از شركتهاي مربوط به تلفن همراه اقدام به راهاندازي يك دكل مخابراتي ميكردند، بحث تجميع دكل هاي مخابراتي از سال 93 در دستور كار قرار گرفت.
وي ادامه داد: نظارت و كنترل بر نصب دكلها به ويژه سنجش ميزان مقاومت آنها در مواقع خاص از جمله زمان طوفان و نيز زيباسازي و نماسازي آن از جمله اهداف اجراي اين طرح است.
اميني ادامه داد: در اين زمينه طي اين مدت رايزنيهايي را با اپراتورهاي مختلف داشتيم و به نتايج خوبي هم دست يافتيم كه مهم ترين آن، تجميع دكل هاي مخابراتي در 11 نقطه شهر بوده است.
وي گفت: هم اكنون در برخي نقاط ديگر از جمله اطراف آرامگاه سعدي و خيابان شاهد نيز در حال بررسي تجميع دكل هاي مخابراتي هستيم.
معاون اجرايي شهردار شيراز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد دكل هاي مخابراتي در شهر بيش از اندازه افزايش يافته كه برخي مربوط به گذشته است و آن چه مدنظر ماست تجميع اين دكل ها و جلوگيري از نصب دكل هاي متعدد در شهر است.
وي با اشاره به اجراي طرح زيباسازي دكلهاي مخابراتي اضافه كرد: البته در زمينه اجراي اين طرح، پيش از اين شاهد عدم همكاري از جانب برخي اپراتورهاي تلفن همراه بوديم اما اين مشكل با تعاملي كه صورت گرفته برطرف شد و آئين نامه و دستورالعمل تجميع و ساماندهي دكل هاي مخابراتي تهيه شده و از اين پس صدور مجوزهاي مربوط به راه اندازي اين دكلها تنها با اجراي اين دستورالعمل صورت مي گيرد.
اميني گفت: يكي از مواردي كه در اين دستورالعمل ديده شده، آن است كه اين دكلها بايد حتماً در فضاهاي عمومي مانند پاركها راهاندازي شود و اگر امكان اين امر مهيا نباشد، اولويت بعدي با فضاهاي عمومي، ساختمانهاي شهرداري و ساختمان هاي دولتي است و در صورتي كه راهي وجود نداشته باشد با رعايت تمامي نكات ايمني، امكان نصب آن در منازل وجود دارد.
وي ادامه داد: گاه شاهد هستيم به محض اين كه در جايي قرار است دكل مخابراتي نصب شود، عده اي معترض مي شوند.
معاون اجرايي شهردار شيراز در خصوص احتمال خطرات ناشي از امواج اين دكل ها براي مردم نيز گفت: من در جايگاهي نيستم كه بتوانم در اين زمينه اظهار نظر كنم اما مسئولين امر اعلام كرده اند كه وجود اين دكل ها تاثيري بر سلامت مردم ندارد و در جلسات مختلف نيز گفتهاند اين دكل ها بي خطر هستند اما از اپراتورها تقاضا داريم اين موضوع را مورد بررسي قرار دهند.
وي افزود: مجوز راه اندازي اين دكلها توسط شهرداري صادر مي شود اما در آن قيد ميشود كه اپراتور بايد در مقابل اعتراضات مردم و ساير موارد پاسخگو باشد.
اميني با اشاره به اجراي زيباسازي 9 دكل مخابراتي گفت: هم اكنون بيش از 700 دكل مخابراتي در شهر شيراز نصب شده است و در حال بررسي تجميع آنها هستيم و ساماندهي، ايمن سازي و زيباسازي اين دكل ها هر چه سريع تر بايد انجام شود. با توجه به اهميت حوزه ارتباطات همراه با توسعه تكنولوژي و دانش، ما بايد با استفاده از اين فناوري ها براي كاهش اين مشكلات تلاش كنيم كه يك راهكار براي كاهش تعداد دكل ها، استفاده از فيبرهاي نوري و اتصال آن ها به منازل است.وي ادامه داد: اپراتورهاي تلفن همراه براي نصب دكلهاي خود ملزم به دريافت مجوز هستند؛ هم اكنون نيز حكم جمع آوري 2 دكل مخابراتي توسط كميسيون ماده 100 صادر شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =