وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تاکید بر ضرورت وجود جدول شماره ۱۷ لایحه بودجه سال 96، خواستار تمرکز سیاست‌گذاری‌های فرهنگی در کشور شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تایید فعالیت‌های غیر متمرکز فرهنگی دولت و نهادهای غیردولتی، خواستار سیاست‌گذاری‌های واحد در این عرصه شد.

جدول شماره ۱۷ لایحه بودجه سال 96 که به موسسات و نهادهای غیر دولتی اختصاص دارد، از مدتی قبل بسیار بحث برانگیز شده است.

ابتدا قرار شد کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ٩٦، موسسات و سازمان‌های نظارت‌ناپذیر در جدول شماره ١٧ این لایحه را حذف کند اما با رای بالای اعضای این کمیسیون به عدم حذف این موسسات و سازمان‌ها، یک سال دیگر هم به عمر این جدول اضافه شد.

این همان جدولی است كه موسسات و نهادهای غيردولتی بسياری در قالب آن، سالانه بخشی از بودجه فرهنگی را به خودشان اختصاص می‌دهند، بدون آنكه در قبال آن پاسخگو باشند.

در حالی‌که این جدول لایحه بودجه هنوز در صحن مجلس مورد بررسی قرار نگرقته است، در حاشیه یکی از جلسات هیئت دولت، پرسش‌هایی را در همین ارتباط با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان گذاشتیم.

سیدرضا صالحی‌امیری درباره انتقادها به جدول شماره ۱۷ لایحه بودجه 96 و اختصاص اعتبارات دولتی به برخی موسسات فرهنگی خاص اظهار کرد: «ما در ایجاد این جدول هیچ دخالتی نداشتیم. اما شخصا معتقدم باید از همه نهادهای فرهنگی در ایران حمایت کرد.»

او در پاسخ به چند دستگی در اجرای سیاست‌های فرهنگی کشور گفت: «اینکه همه فعالیت‌های فرهنگی در کشور در یک دستگاه متمرکز شود، عملا ناممکن و نامطلوب خواهد بود، بنابراین مطلوب این است که سیاست‌گذاری‌ها واحد اما فعالیت‌ها غیر متمرکز باشد.»

عضو کابینه دولت تدبیر و امید یادآور شد: «معتقدم وجود جدول شماره ۱۷  در لایحه بودجه ضرورت دارد اما باید در سطح سیاست‌گذاری فرهنگی یک تمرکزی در سطح کشور شکل بگیرد.»

صالحی امیری تاکید کرد: «به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقدیم باید سازمان‌دهی، ساماندهی و تمرکز در سطح سیاست‌گذاری فرهنگی در تمام نهادهای دولتی و غیردولتی شکل بگیرد تا در قالب چند مجموعه منسجم فرهنگی، هم افزایی داشته باشند.»

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 642442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طیاری RU ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
    1 1
    خب حداقل جوابگوی پول و بودجه دریافتی باشند
  • بهروز RU ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
    2 0
    متاسفم آقای وزیر که بخاطر مصلحت شخصی خودتان، پول بیت المال را اینگونه هدر می دهید.