«خبرجنوب» نوشت: مدیر عامل موسسه فرهنگی بهمن سبز وابسته به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی معتقد است همکاری مسئولان شهری و استانی می تواند زمینه ساخت پردیس سینمایی شیراز را فراهم کند، پردیسی که بالغ بر 15 هزار متر مربع فضا خواهد داشت و حداقل 40 میلیارد تومان اعتبار را به خود اختصاص خواهد داد.

محمود كاظمي با تاكيد بر اين كه ايجاد تحول در وضعيت سينمايي شیراز بدون همكاري و همراهي مسئولان محلي امكان پذير نيست، اظهار داشت: حوزه هنري فارس به لحاظ موقعيتي بهترين سينماهاي شيراز را در اختيار دارد مثل سينما سعدي در چهار راه سينماي سعدي و سينماهاي واقع در چهار راه زند كه ميتوانند در جذب گردشگر داخلي و خارجي به سينماها موثر باشند.
وي با بيان اين كه حوزه هنري مصمم به داشتن پرديس سينمايي در چهار راه زند است، خواستار كمك مسئولان شد و تصريح كرد: انتظار ما اين است كه مسئولان شهري مثل شهرداري با كاهش عوارض يا عدم اخذ آن و يا تقسيط عوارض كاهش يافته به رونق صنعت سينما در شهر شيراز كمك كنند.
مدير عامل موسسه فرهنگی بهمن سبز با اشاره به وضعيت نابسامان فعلي سينماهاي چهار راه زند، گفت: بدون شك هيچ كس نميپسندد كه سينمايي مثل سينما بهمن به جاي تبديل شدن به پرديس سينمايي بلااستفاده مانده باشد و يا سينماهاي فلسطين، ايران، پيام و يا پرسيا تبديل به احسن نشوند. كاظمي با اذعان بر اين كه ظرفيت و تعداد سينماهاي كشور بسيار كم است، خاطر نشان كرد: در شهر شيراز تا پيش از انقلاب بالغ بر 10- 15 سينما فعال بوده اما امروز شاهديم كه به رغم افزايش جمعيت و گسترش شهر، تعداد سينماهاي موجود به اندازه آن موقع هم نيست. حال بايد از مسئولان پرسيد كه آيا نبايد دنبال تغيير وضعيت موجود و اهميت دادن به نيازهاي هنري مردم بود.
مدير عامل موسسه فرهنگی بهمن سبز در پاسخ به سوال خبرنگار «خبرجنوب» مبني بر اين كه در صورت اعلام همكاري و موافقت مسئولان براي ساخت پرديس سينمايي و تغيير وضعيت موجود، اين موسسه چه حجم از سرمايه گذاري را در زمينه پرديس سينمايي شيراز انجام خواهد داد؟ گفت: اگر مسئولان همكاري كنند و زمينه ساخت پرديس سينمايي به جاي سينما ايران و پرسيا فراهم شود، مراحل طراحي و نقشه كشي به سرعت انجام و موافقت هاي اوليه اخذ خواهد شد.
وي در همين ارتباط افزود: برنامه ما ساخت يك مجتمع 15 هزار متر مربعي در قالب يك پرديس با 6- 7 سالن سينما است كه داراي مجموعه فرهنگي ورزشي نيز باشد. انجام اين كار هم بالغ بر 40 ميليارد تومان اعتبار مي خواهد كه اگر بخواهيم هزينه های عوارض، پروانه ساخت و ... را به آن اضافه كنم بيشتر هم خواهد شد، بر اين اساس انتظار ما از مسئولان محلي اين است كه با رفع برخي مشكلات و محدوديت ها و كاهش عوارض، زمينه ساخت اين پرديس سينمايي را فراهم كنند. مدير عامل موسسه فرهنگي بهمن سبز در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به اين كه آخرين اقدامات حوزه هنري در خصوص تجهيز سينماهاي شيراز و راهاندازي سينماهاي جديد چه بوده است، به خبرنگار ما گفت: با تلاش هاي انجام شده سالن اجتماعات برخي سازمان ها و دانشگاه ها از سوي حوزه هنري در حال تجهيز هستند كه به زودي در اختيار شهروندان شيرازی قرار خواهد گرفت. كاظمي در تشريح بيشتر اقدامات انجام شده گفت: سالن اجتماعات دانشگاه صدرا، سالن حوزه هنري واقع در نزديكی باغ جنت، سالن جهاد دانشگاهي در چهار راه زندان و سالن سعديه كارهاي تكميل و تجهيز شان انجام مي شود و به زودي به عنوان سينماهاي قابل استفاده در اختيار مردم شيراز قرار مي گيرد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =