مرکز شکوفایی صنایع فرهنگی کرج اولین ماه از فصل بهار راه اندازی می شود

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج با اشاره به افتتاح رسمی مرکز شکوفایی صنایع فرهنگی این شهرستان در فروردین ماه سال 96 بیان کرد: مرکز شکوفایی صنایع فرهنگی کرج با هدف کارآفرینی دانش بنیان، توجه به صنایع فرهنگی و ایجاد شرکت های دانش بنیان در دستور کار قرار داشت که با همکاری این دستگاه، فرهنگسرای شاهد برای تحقق این مهم اختصاص داده شد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج سید علی اکبر وکیلی با اشاره به اینکه توسعه کارآفرینی به کاهش آسیب های اجتماعی کمک فراوانی می کند، اظهار داشت: کارآفرینی زمینه ارتقای سبک زندگی جامعه می شود.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج در ادامه با تاکید بر توسعه کارآفرینی فرهنگی، بیان کرد: تحقق این مهم به کاهش فقر در جامعه می انجامد و تضمینی برای رشد فرهنگ شهر نشینی می باشد که زمینه های ارتقاء سبک زندگی شهروندان را فراهم می کند.
میر وکیلی به انعقاد تفاهمنامه با ستاد توسعه فناوری های نرم معاونت علمی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: طرح راه اندازی مرکز شکوفایی صنایع فرهنگی کرج با هدف کارآفرینی دانش بنیان، توجه به صنایع فرهنگی همچون صنایع دستی، صنایع گردشگری و صنعت محتوای دیجیتال و ایجاد شرکت های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفت و برای این مهم فرهنگسرای شاهد اختصاص داده شد.
این مسئول با اشاره به برگزاری دو رویداد کارآفرینی در دانشگاه آزاد و دانشگاه خوارزمی کرج خاطر نشان کرد: ۲۰ تیم برای انجام فرآیندهای راه اندازی شرکت و عملیاتی کردن ایده های خود در مرکز شکوفایی کرج پذیرش شدند.
وی با تاکید بر اینکه تیم های کارآفرینی دوره های آموزشی شیوه تدوین طرح کسب و کار، شیوه تدوین مدل های تجاری، شیوه بازاریابی و مسیر دانش بنیان شدن را گذرانده اند، یادآور شد: عمده ایده های پذیرش شده در این مرکز در رابطه با صنایع فرهنگی است و امید داریم با کمک دستگاه های متولی ایده های مذکور عملیاتی گردد و صاحبان ایده بتوانند با ایجاد اشتغال در این کلانشهر به رشد و ارتقاء صنایع فرهنگی یاری رسانند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج به موضوع سبک زندگی ایرانی - اسلامی در این کلانشهر اشاره کرد و ادامه داد: ایده هایی مانند گردشگری الکترونیک، سامانه مشاوره سلامت به شهروندان، سامانه پرستاری در منزل، سامانه خرید و فروش صنایع دستی، سیستم کارت هوشمند فرهنگی شهروندان، مشاوره روانشناسی و خانواده، سامانه تلفنی پاسخ به سوالات کارآفرینی شهروندان، بازی رایانه ای و سامانه پیشگیری از طلاق از طرح هایی است که در این مرکز پذیرش شده و در حال طی کردن مسیر خود برای تبدیل به کسب وکارهای دانش بنیان هستند.
میروکیلی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد این مرکز بتواند زمینه ساز تولید و ارتقاء دانش و کارآفرینی در کرج باشد و زمینه رفاه و آسایش زندگی شهروندان را بیش از پیش فراهم کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =