در دوران جنگ جهانی دوم بسیاری از صنایع و کارخانه های مختلف از حرفه اصلی خود دور شده و ناگزیر به تولید تسلیحات جنگی روی آوردند. شرایط دشوار جنگ و مناطق جغرافیایی متفاوت گهکاه باعث خلق وسایل نقلیه ای شدند که مشاهده آنها در زمان امروزی نیز می تواند جذابیت های خاص خود را داشته باشد.

به گزارش دبيجياتو،موتور سیکلت جنگی بجا مانده از جنگ جهانی دوم یکی از این موارد است که توسط شرکت معروف و با سابقه Bonhams به حراج گذاشته شده؛ این وسیله نقلیه عجیب که در سال 1944 توسط کمپانی NSU ساخته شده به منظور جابجایی های سریع و سبک در مناطق جنگی توسط نازی ها مورد استفاده قرار می گرفته است. البته نمونه حاضر بین سال های 2011 تا 2015 تحت بازسازی بوده و به عبارت بهتر دست نخورده نیست.

بر اساس توضیحات منتشره این موتور سیکلت چندمنظوره که Kettenkrad نام دارد، برای نیروی هوایی ارتش آلمان طراحی شده بود و ضمن توانایی بکسل کردن سلاح ها و توپ های نسبتا بزرگ، به راحتی درون هواپیماهای Junkers Ju 52 جای می گرفت.

 

علی رغم استفاده از چرخ های زنجیری، هدایت این خودرو همانند سایر موتور سیکلت ها انجام می پذیرد. البته در مواقع ضروری و دور زدن های کوتاه چرخ های موافق جهت پیچیدن، قابلیت قفل شدن را دارند و راکب می تواند با درگیر کردن ترمزهای مربوطه سریع تر دور بزند.

وظیفه تامین نیروی Kettenkrad بر عهده موتور 1,478cc ساخت اوپل که توسط آب خنک می شد، گذاشته شده است. سیستم انتقال قدرت آن نیز از اتومبیل های آن دوران قرض گرفته شده و شامل یک گیربکس سه سرعته و کلاچی که با پا عمل می کند، می شود. با این مشخصات فنی، Kettenkrad قادر است به حداکثر سرعت 80 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

این محصول عجیب آلمانی تقریبا در تمامی جبهه ها در خدمت نازی ها بود و به تعداد حدودا 8000 دستگاه تولید شد. پس از پایان یافتن جنگ جهانی دوم، این موتور سیکلت نیز همانند سایر تجهیزات و ماشین آلات نظامی آلمان نابود شد و در حال حاضر تعداد بسیار کمی از آن باقی مانده است. انتظار می رود Kettenkrad با قیمتی بین 70 الی 90 هزار یورو فروخته شود.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =