شهیندخت مولاوردی*

از دیروز کمپین "ارمغان" در آستانه میلاد با سعادت زهرای اطهر(س) و سال نو و بهار طبیعت رسما اغاز به کار کرد و اجرای یکی از بندهای تفاهم نامه امضاشده معاونت امور زنان و خانواده با ستاد دیه در دستور کار قرار گرفت.

این تفاهم نامه با هدف پیشگیری و کاهش وقوع جرایم غیر عمد و غیر کلاهبرداری در بین زنان از طریق جلب کمکهای پایدار، پیشنهاد اهدای داوطلبانه پنج رقم آخر فیش های حقوقی کارکنان دستگاههای اجرایی، تعامل و همکاری در برگزاری دوره های آموزشی و گردهمایی‌های استانی و کشوری و انجام طرحهای مشترک پژوهشی با هدف شناسایی دلایل و عوامل ارتکاب اینگونه جرایم منعقد شده است.

از ابتدای دولت یازدهم با خود عهد کرده بودیم هر سال در هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر به مدد روح قدسی بانوی بزرگوار اسلام و آن شخصیت الهام بخش، آغازگر حرکتهایی باشیم که با فاصله گرفتن از تبلیغ و شعار صرف و برنامه‌های کلیشه‌ای، حل و رفع یکی از مسایل و مشکلات این حوزه را نشانه رفته باشد.

حرکت خداپسندانه و انساندوستانه‌ای که از دیروز به امید پیوستن خیل عظیم انسانهایی که از رنج و درد همنوعان خود آرام و قرار ندارند کلید خورده است، با شماره گیری کد دستوری#101*780*عملیاتی می‌شود. با این شماره گیری به صورت کاملا داوطلبانه مبلغ دلخواه که می‌تواند معادل پنج رقم آخر فیش حقوقی یا معادل حقوق یک ماه یا با همت عالی یا هر مبلغی که کمک کننده مد نظرش هست به حسابی که برای ازادی زندانیان زن جرایم غیر عمد اختصاص یافته است واریز می شود بنابراین به هیچ وجه کسر اجباری و خودبخودی از فیش‌های حقوقی اتفاق نخواهد افتاد.

زمان در نظر گرفته شده برای این کمپین از میلاد حضرت زهرا(س) تا میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س)است؛ کمپینی از میلاد تا میلاد

این کمکها به آزادی زندانیان زن که بار اول مرتکب جرایم غیر عمد شده‌اند تعلق خواهد گرفت، نه مرتکبان جرایم عمد. گزارش شفاف و کامل میزان وجوه واریز شده و هزینه‌کرد آن به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید و ان شاالله نحوه و محل مصرف وجوه احتمالی مازاد بر نیاز با نظرسنجی مشخص خواهد شد.

امید است با پیوستن به این کمپین که با اطلاع رسانی به خانواده بزرگ دولت اعم از هیات دولت، سامانه ۸۰۰نفره مقامات و مدیران ارشد، کارکنان نهاد ریاست جمهوری و معاونتهای رییس جمهور کار خود را آغاز کرده است، آزادی و زندگی را به زنان و مادران دربند و کودکان چشم انتظار به ارمغان آوریم؛ کسانی که مورد سوءاستفاده دیگران واقع شده یا قربانی ناآگاهی و جهل به قانون و شرایط ناخواسته‌ای شده اند که هر کدام از ما در آن شرایط می‌توانست جای آنها باشد.

بیش از همه چشم امید ما به هنرمندان، ورزشکاران، فعالین مدنی، اصحاب رسانه و از همه مهم تر جادوی شبکه‌های اجتماعی دوخته شده است تا با جریان سازی لازم، زمینه‌های مشارکت حداکثری در این پویش ملی را فراهم سازند.

همراه شو عزیز...

*معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =