ایرنا نوشت: یک دیپلمات ارشد سفارت کره شمالی در پکن با اعلام مخالفت نسبت به استقرار سامانه موشکی «تاد» آمریکا در خاک کره جنوبی اعلام کرد که به غیر از پیونگ یانگ؛ چین و روسیه نیز از اهداف این سامانه به شمار می‌روند.

 «پاک میونگ هو» در سخنانی خاطرنشان کرده است که آمریکا و کره جنوبی با آرایش «تاد» در منطقه به بهانه کره شمالی از آن علیه چین و روسیه هم استفاده خواهند کرد.

وی بر اساس گزارش روز جمعه خبرگزاری یونهاپ، گفت که استقرار این سامانه همچنین باعث به خطر افتادن ثبات منطقه شبه جزیره کره می شود و توازن راهبردی آن را بر هم می زند.
این مخالفت در شرایطی اعلام می شود که فرماندهان نظامی آمریکا و کره جنوبی گفته اند که رادارهای این سامانه در راه ورود به پایگاه هوایی اوسان در ۶۰ کیلومتری سئول پایتخت کره است.
دولت های آمریکا و کره جنوبی تابستان سالجاری به بهانه مقابله با تهدیدهای موشکی کره شمالی در خصوص استقرار «تاد» به توافق رسیده بودند و اوایل ماه جاری محموله ای از تجهیزات این سامانه وارد پایگاه هوایی «اوسان» در 70 کیلومتری جنوب شهر سئول پایتخت کره جنوبی شد.
دیپلمات ارشد سفارت کره شمالی در چین همچنین در بخش دیگری از سخنان خود رزمایش سالانه آمریکا و کره جنوبی را در منطقه شبه جزیره کره به شدت مورد حمله قرار داد و آن را مایه تقسیم بندی و تنش در این منطقه دانست.
بزرگترین رزمایش مشترک سالانه دو کشور با عنوان «فوئل ایگل» و «کی ریزالو» از ابتدای ماه جاری میلادی به مدت دو ماه آغاز شده است و ناو هواپیمابر «کارل وینسون» هم به آن ملحق شده است.
«پاک میونگ هو» از حضور این ناو نیز به شدت انتقاد کرد و گفت که اگر این کار آمریکا حق حاکمیت و هویت کره شمالی را به مخاطره بیندازد، ‌باعث درگیری طرفین خواهد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =