جشنواره ملی موسیقی جوان با مشارکت استادان موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، در سه بخش اصلی (موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی نواحی ایران و موسیقی کلاسیک) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در بخش موسیقی دستگاهی ایران خوانندگان و نوازندگان سازهای تار، تنبک، سنتور، سه‌تار، عود، قانون، کمانچه، نی؛ در بخش موسیقی کلاسیک نوازندگان سازهای ابوا، پیانو، ترومبون، ترومپت، فلوت، کلارینت، گیتار کلاسیک، ویلن، ویلنسل، ویولا، هورن؛ در بخش موسیقی نواحی ایران خوانندگان و نوازندگان سازهای زهی، بادی و کوبه‌ای به رقابت خواهند پرداخت.

این جشنواره در قالب سه گروه سنی الف (۱۵ تا ۱۸ سال: متولدان سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۱)، ب (۱۹ تا ۲۳ سال: متولدان سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۷) و ج (۲۴ تا ۲۹ سال: متولدان سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۲) برگزار خواهد شد. متقاضیانی که سن آن‌ها از ۱۵ سال کمتر است نیز در صورت آمادگی و تمایل می‌توانند آثار خود را برای بررسی در گروه الف ارسال کنند.

همچنین در حوزه موسیقی دستگاهی، بخش ویژه‌ای برای حفظ کل ردیف موسیقی ایرانی در نظر گرفته شده است. در این بخش خوانندگان و نوازندگان سازهای موسیقی کلاسیک ایرانی (تار، سنتور، سه‌تار، عود، قانون، کمانچه، نی) با سقف سنی ۲۹ سال، مجاز به شرکت هستند. شرکت‌کنندگان باید حداقل به یکی از روایت‌های معتبر و شناخته‌شده از ردیف موسیقی ایرانی که به‌طور رسمی منتشر شده باشد تسلط و احاطه کامل داشته باشند و بتوانند در تمام دستگاه‌ها و آوازهای موسیقی کلاسیک ایرانی، براساس نظر هیئت داوران، به اجرای بداهه نیز بپردازند. شرط حضور در این بخش، پذیرفته‌ شدن در مرحله نهایی یکی از بخش‌های موسیقی دستگاهی در این دوره از جشنواره و اعلام آمادگی در فرم ثبت نام است. نفرات برگزیده دوره‌های پیشین این جشنواره (نفرات اول تا سوم در بخش‌های مختلف موسیقی دستگاهی) نیز می‌توانند با تکمیل فرم مندرج در همین فراخوان، آمادگی و درخواست خود برای شرکت در این بخش را اعلام کنند.

این جشنواره در دو مرحله برگزار خواهد شد؛ در مرحله اول باید رپرتوارِ مشخص‌شده برای هر بخش به‌صورت تصویری ضبط و در موعد مقرر (حداکثر تا ۳۱ / ۴ / ۹۶) به دبیرخانه جشنواره ارسال شود. پس از بررسی و ارزیابی آثار ارسالی، توسط هیئت‌های داوری، از منتخبان برای شرکت در مرحله نهایی و اجرای صحنه‌ای در جشنواره (شهریور ۱۳۹۶ در تهران) دعوت خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت متن کامل فراخوان می‌توانند به سایت انجمن موسیقی ایران به نشانی اینترنتی www.nay.ir مراجعه کنند.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =