فرماندار ارومیه از ثبت نام ۱۰۶۴ داوطلب نمایندگی شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهر خبرداد.

 

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، عباس حسن‌خانی با اعلام این خبر گفت: تا آخرین ساعات ثبت نامی روز چهارم ثبت نام داوطلبین شوراهای اسلامی شهر و روستا ۱۰۶۴ کاندیدا ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۰۶ نفر سابقه حضور در ادوار مختلف شورا را داشته اند.
وی افزود: اما برحسب روزهای ثبت نام، بترتیب در روز اول ۲۱۵ نفر، روز دوم ۳۸۷ نفر، روز سوم ۲۶۲ نفر و در روز چهارم ۲۰۰ نفر ثبت نام کرده اند.
فرماندار ارومیه تصریح کرد: در این میان ۱۲۶ نفر از ثبت نام کنندگان برای حضور در شورای اسلامی شهر ارومیه ثبت نام کرده اند که ۱۱ نفرشان سابقه نمایندگی را داشته اس ضمن اینکه ۲۷ نفر از ثبت نامی ها از بانوان بوده اند.
فرماندار ارومیه اضافه کرد: مشارکت بانوان نسبت به دوره قبلی بیش از ۲ برابر افزایش یافته طوری که از ۶.۴ درصد سهم بانوان در بین داوطلبان انتخابات دوره چهارم، در این دوره به ۱۵ درصد رسیده است.
حسن‌خانی در مورد وضعیت تحصیلی داوطلبین شورا نیز گفت: تاکنون از افراد ثبت نامی در حوزه انتخابیه شهر ارومیه ۷ نفر با مدرک دکترا و ۴۴ نفر با مدرک فوق لیسانس هستند و باقی ثبت نامی ها با مدرک لیسانس نام نویسی کرده اند.
وی در پایان اضافه کرد: از داوطلبین تقاضا داریم برای جلوگیری از ازدحام و احتمال ایجاد ترافیک ثبت نامی، نام نویسی خود را هر چه زودتر انجام دهند.

وضعیت سایر شهرستان های استان نیز از حضور پرشمار داوطلبان حضور در شوراها حکایت داشت طوری که فرماندار سردشت از ثبت نام ۴۳۴ نفر در این شهرستان و فرماندار مهاباد نیز از ثبت نام ۲۳۲ نفر خبر داده اند.

46

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =