در اولین روز از سال جدید و پس از گذشت نزدیک به چهار سال از دولت تدبیر و امید نظر شما کاربران گرامی را درباره عملکرد دولت در زمینه سیاست خارجی جویا شدیم

به گزارش خبرآنلاین کاربران، نظرات مختلفی را در راستای ارزیابی عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی ارائه کردند که امهات آنها عبارت بودند از

- دولت در زمینه سیاست خارجی با توجه به اختیارات محدودی که دارد خوب عمل کرده است

- همه ابعاد سیاست خارجی در اختیار دولت نیست و نهادها، گروه ها و شخصیت های دیگری از جمله افراد و گروه های بی ربط به موضوع در تعیین خط و مشی و یا جهت دهی به آن و دست کم دردسر درست کردن برای کارگزاران سیاست خارجی و حتی کل نظام ( مانند حمله به سفارتخانه ها) نقش دارند.

- دولت مجری سیاست های کلان نظام است و لذا نوع جهت گیری و اقدام آن خیلی مستقل از سیاست های کلی نظام نیست

- دولت در خصوص برخورد با کشورهایی از جمله عربستان سعدی، ترکیه و چندکشور دیگری عربی ضعیف عمل کرده است

- دولت در محقق کردن برجام و مذاکره با شش قدرت بین المللی موفق بوده است

- سیاست خارجی دولت در برقراری ارتباط با کشورهای دنیا و خارج کردن کشور از بن بست هایی که در گذشته برای ایران پیش آمده بود موفق عمل کرده است.

 

پس از اخذ نظرات مخاطبان و خوانندگان محترم خبرآنلاین در خصوص این سوال که می توانید آنها را اینجا بخوانید، خبرآنلاین نظرات کارشناسان و اساتید حوزه بین الملل و نیز با دیپلمات ها و سفرای سابق کشورمان را در این خصوص جویا شده است. شما می توانید این نظرات را از  فردا به تدریج درخروجی خبرآنلاین و صفحه دیپلماسی و بین الملل بخوانید. 

شما همچنان می توانید با رجوع به این لینک نظرات خود را  به صورت کامنت ارسال کنید.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =