محمدحسین برخواه: شک نکنید این نوجوانان، سهراب‌ها و بهدادهای آینده وزنه‌برداری هستند

رقابت‌های وزنه‌برداری نوجوانان جهان روز دوشنبه در تایلند به اتمام رسید و وزنه‌برداران ایران کار خود را در این رقابت‌ها با کسب عنوان نایب قهرمانی به پایان رساندند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛حال محمدحسین برخواه سرمربی این تیم، از نوجوانان و جوانان با استعدادی می گوید که در این رقابت ها برای ایران روی تخته رفتند و با کسب 437 امتیاز عنوان دومی این رقابت ها را کسب کردند. نوجوانانی که برخواه با اطمینان می گوید از دلشان کیانوش رستمی ها و بهداد سلیمی های آینده وزنه برداری ایران بیرون خواهند آمد.

برخواه در خصوص عملکرد تیم نوجوانان ایران در این رقابت ها گفت:« خدا را شکر می کنم که توانستیم عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها را به دست آوریم. ضمنا تیم ما توانست سهمیه کامل رقابت های المپیک 2018 نوجوانان را کسب کند. ما در سنگین وزن انتظاراتی داشتیم که برآورده نشد با این حال به طور کلی از عملکرد تیم راضی بودم.»

سرمربی تیم نوجوانان ایران در خصوص روند وزنه برداری ایران و نگرانی هایی که در خصوص آینده این رشته وجود دارد گفت:« وزنه برداری ایران در اوج به سر می برد. ما در این مسابقات قطعا به دنبال عملکرد بهتری بودیم. دوست داشتیم که مدال های بیشتری هم کسب کنیم. اما با توجه به امکاناتی که در اختیار داریم فکر می کنم نتیجه قابل قبولی کسب کردیم. تیم های اروپایی و مثلا کشوری مثل کلمبیا سرمایه گذاری خوبی در این رشته داشته اند و انحصار چند کشور خاص را در وزنه برداری شکسته اند. کشورهای دیگر هم بی کار ننشسته اند و دارند سخت تلاش می کنند.»

برخواه ادامه داد:« ما باید امکاناتمان را بیشتر کنیم تا بتوانیم با این رقبای تازه نفس رقابت کنیم. نه این که با حداقل امکانات راهی مسابقات مهم شویم. نباید تنها دلبستگی ما غیرت جوانان ایرانی باشد. »

سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران درباره اینکه آیا این بچه ها می توانند جا پای بزرگان وزنه برداری ایران بگذارند یا نه اظهار داشت:« این وزنه برداران ما قطعا برای رقابت های سال آینده المپیک نوجوانان مدعی اصلی کسب مدال هستند. یکی از اهداف ما این بود که وزنه بردارانی که می توانند در المپیک 2018 نوجوانان شرکت کنند را به تایلند بیاوریم تا مسابقات جهانی را تجربه کنند. من مطمئنم وزنه بردارانی چون عسگری،پاپی و طاهری می توانند جای بزرگان این رشته را در آینده بگیرند.»

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 654006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =