پارکینگ‌های طبقاتی به عنوان یکی از اصلی‌ترین راه‌حل‌های مشکل توقف خودرو در کلانشهرها است و شهرداری تهران گفته به بخش خصوصی برای احداث پارکینگ طبقاتی مشوق‌های زیادی می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تقریبا هر روز کاربران سرویس مشکلات مردم از فقدان پارکینگ در محلات شلوغ شهرها به خصوص تهران، گلایه می کنند. در پاسخ به این مشکل، شهرداری تهران اعلام کرده به ساخت پارکینگهای طبقاتی، تسهیلات زیادی می دهد.
در این راستا، شهردار منطقه 8 از افزایش تعداد پارکینگ های طبقاتی در شرق تهران خبرداد. بهمن نوری با اعلام این مطلب گفت: احداث پارکینگ طبقاتی با هدف جلوگیری از توقف خودروها در معابر و کاهش بار ترافیک خیابانهای سطح منطقه در دستور کار برنامه های عمرانی شهرداری منطقه 8 قرار دارد.
او با اشاره به ساخت پارکینگ طبقاتی در خیابان سبلان گفت: در ناحیه 3 بحث مشارکت برای ساخت پارکینگ طبقاتی در مراحل نهایی مذاکرات است،این پارکینگ طبقاتی با ظرفیت حدود800 پارکینگ و در زمینی با زیر بنای 24 هزار متر مربع و در مساحتی حدود 2 هزار متر مربع و در 4 طبقه ،در خیابان سبلان ساخته می شود.
نوری با تاکید بر اینکه کمبود پارکینگ همواره یکی معضلات مهم شهروندان در منطقه است، گفت: همچنین برای رفع این مشکل در خیابان آیت مجوزهایی را داریم و بر این اساس حدود 2000 پارکینگ طبقاتی در شرق تهران ساخته می شود.
شهردار منطقه 8 با اشاره به ارائه بسته های تشویقی به واحدهایی که برای ساخت پارکینگ مراجعه می کنند، گفت: استفاده از پارکینگ طبقاتی مزایای متعددی دارد که از جمله می توان به انتقال مکانیزه خودروها، استفاده از فضای بهینه و حداقل ، امکان استفاده از ارتفاعات بیش تر و فضای زیرزمین در تأمین جای پارک، حذف مسیرهای عبوری بین طبقات مثل رمپ ها و لوپ ها، افزایش سطح ایمنی مسافران و سرنشینان خودروها و عدم تصادفات احتمالی خودروها اشاره کرد.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
    2 0
    امیدوارم این پارکینگ هم به سرنوشت پارکینگ نیاوران تبدیل نشه که دادن به یک یک بساز بفروش توش اطلس مال بسازند