ایسنا نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر بر درخواست خود مبنی بر ضرورت پرداخت هزینه ساخت دیوار مرزی با مکزیک از سوی دولت این کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار توئیتی در این باره نوشت: در نهایت اما شاید کمی دیرتر ما باید بتوانیم ساخت این دیوار را آغاز کنیم و مکزیک نیز هزینه ساخت این دیوار که بسیار ضروری است را پرداخت خواهد کرد.

این وعده انتخاباتی ترامپ روابط آمریکا و مکزیک در هفته آغازین روی کار آمدن این میلیاردر نیویورکی را بسیار تیره و تار کرد.

وی در حالی بار دیگر بر این خواسته خود تاکید کرده است که دیروز (یکشنبه) تمام تلاش خود را برای تصویب بودجه ساخت این دیوار در کنگره کرد؛ تلاشی که با ادامه منازعات در کنگره همچنان ادامه خواهد داشت.

در مقابل سخنگوی انریکه پنانیتو،‌ رئیس‌جمهور مکزیک بار دیگر خاطر نشان کرده است که این کشور هیچ هزینه‌ای برای ساخت دیوار پرداخت نخواهد کرد.

پیش از این در روز یکشنبه نیز جف سشنز، دادستان کل آمریکا طی مصاحبه‌ای تاکید کرده بود: دولت انتظار پرداخت کامل هزینه دیوار را ندارند بلکه راه‌هایی وجود دارد که به صورت مبادلاتی بتوان این هزینه را از سوی دولت مکزیک تامین کرد و شکی در این نیز وجود ندارد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =