جمع‌آوری تمامی مدارس کانکسی سطح آذربایجان‌غربی تا پایان سال جاری

ایسنا نوشت: استاندار آذربایجان غربی گفت: تا پایان سال جاری، دیگر مدرسه کانکسی در استان نخواهیم داشت .

قربانعلی سعادت در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گفت: با وجود ۳۱۳مدرسه کانکسی در استان، و وجود شرایط سخت تحصیلی در فصول مختلف سال،در نظر داریم تا پایان سال ۹۶،کلیه مدارس کانکسی جمع آوری شده و آذربایجان غربی در سال آینده، هیچ مدرسه کانکسی نداشته باشد.

وی ادامه داد: استانداری آذربایجان غربی متعهد می شود که ۵۰ درصد از هزینه ساخت جایگزین مدارس کانکسی را از محل صرفه جویی و اولویت بندی پروژه های استانپرداخت کند .

سعادت با اشاره به وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی طی چندین سال اخیر گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شرایط دگرگون شده و اکنون ما می توانیم سهم کشور خود را از منابع گازی در خلیج فارس برداشت کنیم .

وی با وجود تحریم های کشورهای غربی علیه ایران، نتوانسته بودیم مبالغ دریافتی از فروش نفت را وارد بودجه کشور کنیم و محدودیت هایی در تامین هزینه های جاری داشتیم .

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه بدلیل نبود بودجه مطالبات پیمانکاران بسیاری از پروژه های اجرا شده استانی پرداخت نشده بود تصریح کرد: آذربایجان غربی ۷۰۰ میلیارد تومانبدهیبه پیمانکاران استان داشت .

وی ادامه داد: به دلیل اولویت بندی پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد ،بسیاری از مدارس نیازمند نوسازی، امکان تکمیل نداشتند .

سعادت با اشاره به حضور پرشور خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی از سالهای قبل از انقلاب هم خاطر نشان کرد: در شرایط سخت مالی ،مردم استان و خیرین با کمک های بی دریغ خود اقدام به احداث مدرسه در مناطق مختلف کردند .

وی با بیان اینکه بودجه آذربایجان غربی در سال ۹۲ ،بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: در سال ۹۵ ، بودجه درآمدی استان،بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان بوده و برای سال ۹۶ ، بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که باید از منابع استانی تامین شود .

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به شناسایی مودیان جدید مالیاتی استان گفت: ۱۵ هزار مودی جدید مالیاتی در استان شناسایی شده و میزان مالیات پرداختی آنها محاسبه شده است .

وی با بیان اینکه سرانه درآمدی استان نسبت به میانگین کشوری پایین است افزود: متاسفانه بدلیل نبود رشد چشمگیر صنعت استان و وابستگی به کشاورزی میزان سرانه درآمدی استان پایین است .

سعادت با اشاره به تلاش جدی برای ریشه کنی بی سوادی در استان گفت: با وجود اینکه آذربایجان غربی به عنوان استان مترقی و با فرهنگ شتاخته شده است، لازم است بی سوادی دراین استان ریشه کن شود .

وی به لزوم توجه به رنگ امیزی و ایجاد محیطی مفرح در کلاسهای درس تاکید کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از مدارس استان، خشت و گلی و فاقد نورکافی و امکانات اولیه هستند که باید تعمیر و نوسازی شوند .

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه پی سیل اخیر به ۱۷ مدرسه استان خسارت وارد شده است گفت: طی سیل اخیر بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ خانه خسارت دیدندکه از این تعداد ۱۰۰۰ واحد تخریبی بوده و یک هزار و ۱۰۰ واحد آن تعمیری است .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =