تسنیم نوشت: سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای از برگزاری پنجمین نشست کمیسیون مشترک برجام در شهر وین خبر داده است.

به گزارش وبسایت سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، نشست کمیسیون مشترک برجام روز سه شنبه در شهر وین برگزار شده است.

بیانیه‌ای که در این خصوص صادر شده تاکید می‌کند: این پنجمین نشست کمیسیون مشترک از زمان روز اجرای برجام بوده است. بر اساس مفاد برجام، کمیسیون مشترک مسئولیت نظارت بر اجرای توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی را دارد.

ریاست کمیسیون مشترک برجام را هلگا اشمید دبیر کل سرویس خارجی اتحادیه اروپا از طرف موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر عهده دارد، در این نشست چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و آمریکا و ایران در سطح دبیران کل سیاسی و معاونان وزرای خارجه شرکت داشتند.

این نشست فرصتی برای بررسی روند اجرای توافق هسته ای و تعهدات مربوط به تحریم های هسته ای بوده است. کمیسیون مشترک به طور خاص از پیشرفت مهم در پروژه مدرنیزه کردن اراک استقبال کرده است، جایی که شرکت هایی ایرانی و چینی نخستین قرارداد مشاوره ای در خصوص این پروژه را روز یکشنبه 23 آوریل در وین امضا کردند.

شرکت کنندگان در این نشست همچنین بر اهمیت اجرای ضمیمه سوم برجام در خصوص همکاری هسته ای غیر نظامی تاکید کرده اند و از برگزاری سمینار اخیر در سطح مقام های عالی ایران و اتحادیه اروپا در زمینه همکاری های بین المللی هسته ای استقبال کردند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =