فضاپیمای مرموز نیروی هوایی آمریکا به زمین بازگشت/ ایکس.۳۷ب سلاح سری فضایی را آزمایش کرده است؟

هواپیمای فضایی بدون سرنشین نیروی هوایی آمریکا به نام X-37B یکشنبه صبح در مرکز فضایی کِنِدی ناسا به زمین نشست، اما قبل از فرود سر و صدای زیادی به پا کرد. این هواپیما با شکستن دیوار صوتی و ایجاد رعب و وحشت در ایالت فلوریدا، ساکنین این منطقه را ساعت 8 صبح روز تعطیل از جا پراند.

به گزارش دیجیاتو، X-37B که تقریباً شبیه یک هواپیمای کوچک به نظر می رسد، برای نخستین بار به جای کالیفرنیا در فلوریدا فرود آمد. این سازه پیشرفته توانست مأموریت طولانی مدتش را در مدار زمین با موفقیت به پایان برساند و رکورد استقامتی برابر با 718 روز، یعنی نزدیک به دو سال را از خود بر جای بگذارد. سرتیپ «وین مونتیه» در رابطه با این مأموریت می گوید:

چند سال است که منتظر چنین روزی بودیم و افتخار می کنم که سختکوشی ما نتیجه داد و X-37B پس از اجرای موفقیت آمیز مأموریت، به سلامت بر زمین نشست.

اما این فضاپیمای بدون سرنشین این همه مدت در فضا چه می کند؟ در حال حاضر هیچ پاسخی دقیقی برای این سؤال وجود ندارد. نیروی هوایی ایالات متحده می گوید این هواپیمای فضایی به «کاهش ریسک، آزمایشات و توسعه عملیاتی فناوری های حمل و نقل فضایی با قابلیت استفاده مجدد» می پردازد.

با این حال کارشناسان معتقدند کاربردهای دیگری نیز برای این هواپیمای محرمانه پیش بینی شده، از جمله فعالیت های جاسوسی یا آزمودن سلاح های فضایی محرمانه. به هر حال با احتساب مأموریت اخیر، مجموع روزهای سپری شده توسط X-37B در مدار زمین به 2085 روز رسیده است. پنجمین مأموریت این فضاپیما طی چند ماه آینده از پایگاه «کیپ کاناورال» نیروی هوایی در فلوریدا آغاز خواهد شد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    11 0
    این دوست عزیزمون فکر کنم از نسل هیتلر باشه شاید یه ژن هم از چنگیز و اسکندر قاطیش باشه