در حالی که شهرداری می‌گوید موفق به نابود کردن طغیان مگس سفید در تهران شده، یک عضو شورای شهر پایتخت معتقد است طغیان این حشرات، تردد را در شهر ناممکن کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین تقریبا هر هفته گزارشها و شکایات مردمی نشان می دهد طغیان مگس سفید در تهران، مردم را کلافه کرده است. 

یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم در این باره نوشته: هر سال معضل مگس سفید شدیدتر از سال گذشته میشه اما همچنان شهرداری و وزارت بهداشت برنامه ای برای مقابله با این آلودگی ندارند و اقدامات صورت گرفته هم اصلا و ابدا جوابگوی رفع این معضل نبوده این در حالی ست که آلودگی موجود علاوه بر اذیت و آزار برای شهروندان و گردشگران به خصوص در نقاط مرکزی و پایین شهر که رسیدگی به شدت پایین است شدت آلودگی باعث بیماری های عفونی چشم و گوش و حلق و بینی نیز گردیده است همچنین عفونت های شدید گوارشی و...

با وجودی که شهرداری تهران می گوید موفق به ریشه کن کردن مگس سفید در پایتخت شده است، ولی یک عضو شورای چهارم تهران می گوید این مگس ها به اندازه ای طغیان کرده اند که تردد در برخی معابر برای مردم غیرممکن شده است.

پیش از این شهرداری تهران اعلام کرده به دلیل  جلوگیری از تکثیر آفت سفیدبالک، ممنوعیت کاشت درخت توت  را در دستور کار خود قرار داده است.
با این وجود، رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران امروز با ابراز گلایه از عدم ارائه راهکار مناسب برای مقابله با مگس های سفید گفت: ازدیاد این حشرات به قدری است که برخی معابر را غیر قابل تردد کرده اند.
محسن سرخو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ازدیاد مگس های سفید گفت: حجم وسیعی از این حشرات در معابر شهر تهران وجود دارند که به علت اندازه کوچکشان مشکلات تنفسی و گوارشی هم برای شهروندان ایجاد کرده اند. برخی معابر حتی غیر قابل تردد شده اند و شهرداری می بایست در این زمینه راه حلی فوری و اساسی ارائه دهد.
در سالهای اخیر، هجوم حشره آفت کوچک جثه ای که به آن مگس سفید، سفید بالک و عسلک پنبه می گویند مشکلات زیادی را برای شهروندان تهرانی به وجود آورده و البته راهکارهای مختلفی از بستن روبانهای زرد گرفته تا شستشوی درختان با آب و صابون گیاهی توسط شهرداری آزمون شده و ظاهرا هیچیک توانسته اند این آفت را از بین ببرند.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    6 20
    دست اندرکاران شهرداری ، مگس سفید رو در در کدام "تهران" ریشه کن کرده اند؟ تهران ما که مملو از این حشراته ...
  • بی نام A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    6 22
    از بین که نرفتن هیچ بیشتر هم شدن. بدبختی اینجاست که چند سالی هست در شهرستان های دیگر هم درخت توت می کارند
  • سارا ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    37 5
    چقدر بی انصافن بابا دیگه ما داریم تو این شهر زندگی میکنیم با چشم خودمون میبینیم چقدر این حشرات نسبت به پارسال کم شدن و اصلا دیگه به چشم نمیان
  • رضا.ب IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    41 2
    انصاف داشته باشیم. امسال و تا الان واقعا بشکل محسوسی از تعداد و تراکم حضور مگس سفید در تهران کم شده. نمیدانم آیا واقعا کار کاشناسی موثری انجام شده یا خیر ولی نتیجه آن هرچه هست، بصورت قابل توجه و غیرقابل انکاری نسبت به زمان مشابه در سال قبل تعداد این حشرات مزاحم کم شده است
    • بی نام A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      2 0
      اساتید فرموده ن "ریشه کن" شده ... نگفتن "کاهش یافته" که ... انتقاد ما هم به همین عدم صداقته
  • بی نام A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    0 0
    من یادمه سال 92 بود اینا تازه اومده بودن ولی مسئولان زده بودن به بیخیالی تا اینکه جمعیتشون فوق العاده زیاد شد