نماینده مردم همدان و فامنین گفت: باید برای اقشار آسیب پذیر برنامه منظم و اثرگذار دهیم. بازنشستگان ما بسیار شرایط بد پیدا کردند. چه برنامه هایی برای این افراد داریم؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین امروز در جلسه علنی مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحاتی مطرح کرد که در ادامه آمده است:

* هدف جلسه خدمت به مردم است. انتخاب بهترین ها است. ویژگی وزرا باید افرادی عملگرا، توانمند، برنامه محور، خلاق، مبتکر، قاطع باشند و در مدیریت جهادی بتوانند اثر بگذارند. باید یک نوید بسیار خوبی با انتخاب وزرای کار آمد به مردم دهیم. انتظار داریم که مدیرانی انتخاب شوند که این ویژگی ها را داشته باشند. مدیرانی نباشند که ازطریق رابطه یا طرق مختلف رکود ایجاد کنند و تفکر جهادی نداشته باشند.

*مدیرانی باشند که حق مردم را ادا کنند. با تفکر جهاد و خستگی ناپذیر کار کنند. بتواند به مردم خدمت کند. مردم مشکل اشتغال، معیشت، بهداشت و درمان دارند. اشتغال موضوع اول کشور است که همه به دنبال ایجاد شغل هستند. مبارزه با مفاسد اقتصادی را باید سر لوحه کار قرار دهیم. 

* آقای ربیعی با توجه به اینکه مجموعه شما گسترده و نیاز به نظارت و قاطعیت دارد من با برنامه شما مخالف هستم. باید برای اقشار آسیب پذیر برنامه منظم و اثرگذار دهیم. بازنشستگان ما بسیار شرایط بد پیدا کردند. چه برنامه هایی برای این افراد داریم؟ آیا متناسب با تورم حقوق این ها داده می شود؟ فشارهای اقتصادی دارد مردم را نابود می کند. یک برنامه اثرگذار باید برای بازنشستگان داشته باشیم. در ایران بعد از بازنشستگی عزا می گیرند.

*چه توجهی به کارگران شده است؟ کارگران ما چشم امید دوختند که شرایط معیشت آن ها تامین شود و در شرایط سخت قرار نگیرند. آقای ربعیی برای بهبود بسترهای حقوق قانون کار و اصلاح آن چه کار کردید. لایحه اصلاح قانون کار را به مجلس دادید ولی هنوز در دستور کار قرارنگرته آن را اولویت دادید.

* ۱۴ میلیون حقوق بگیر در این صندوق سهام دارند. یکی از ۸ ابرچالش صندوق های بازنشستگی است. برای رفع برون رفت از وضعیت موجود چه اقداماتی را سامان داده و پیشنهاد می دهید؟

*در مسیر بهبود و کیفیت زندگی مدرم چه اقداماتی را انجام دادید؟ برای افزایش کار چه تدابیر را اتخاذ کردید؟ آقای ربیعی در حال حاضر شاهد آسیب های اجتماعی در کشور هستیم. در رابطه با کودکان کار و غیره چگونه اقدام کردید و چه برنامه ای برای پیش گیری دارید؟

*با گذشت ۴ دهه از انقلاب مناطقی در کشور داریم که از داشتن حداقل امکانات محروم هستند. در رابطه با شستا و ۹ هلدینگ بزرگ اقتصادی چه کردید؟

* میلیون ها اتباع خارجی در کارخانه ها صنفی کار می کنند. توضیح دهید و تعیین و تکلیف کنید.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =