«خبرجنوب» نوشت: استاد تمام دانشگاه شیراز از برگزاری همایش بین المللی حافظه و میراث فرهنگی شرق و غرب اول و دوم آبان ماه امسال در شیراز خبر داد.

دكتر عليرضا انوشيرواني گفت: در اين گردهمايي حافظه بين فرهنگي كشورهاي ايران، آلمان و فرانسه و تعاملات اين فرهنگها مورد بررسي قرار ميگيرد. وي ادامه داد: تعاملات فرهنگي فرانسه، آلمان و ايران؛ مقايسه شكل گيري حافظه بين فرهنگي و هويت اين 3 كشور، سهم حافظه فرهنگي در شناخت خود و ديگري و حافظه بين فرهنگي گذشته و ارتباط آن با حال و آينده جزو محورهاي اين همايش است.
دكتر انوشيرواني گفت: رشته حافظه بين فرهنگي در واقع ميان رشته اي است و تاريخ، باستان شناسي، مطالعات ديني، فرهنگي، فلسفه و ادبيات طبيعي ميتواند به آن مربوط باشد و با توجه به نوپا بودن آن در ايران برگزاري همايش ياد شده اهميت قابل توجهي دارد.
اين استاد تمام ادبيات تطبيقي دانشگاه شيراز ادامه داد: توسعه همكاري دانشگاه استراسبورگ فرانسه و دانشگاه شيراز از دستاوردهاي مهم اين همايش بين المللي است و در اين گردهمايي، حافظه بين فرهنگي ايران، آلمان و فرانسه مورد بررسي قرار
مي گيرد.
دبير علمي همايش ادامه داد: پژوهشگران و علاقمندان به مباحث ياد شده ميتوانند مقالات خود را براي ما ارسال کرده و زمينه توسعه فعاليتهاي مربوطه را
فراهم نمايند.
وي گفت: پيش از اين تفاهم نامه اي بين دانشگاه هاي شيراز و استراسبورگ فرانسه منعقد شده بود كه بر اساس آن قرار است علاوه بر ايجاد تعاملات علمي همايشهاي مشترك نيز برگزار شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =