سبد محصولات لامبورگینی اتکای بسیار پررنگی به پیشرانه‌های بزرگ و قدرتمند نظیر نسخه‌های 10 و 12 سیلندر داشته و در حقیقت اولین خودروی استفاده کننده از پیشرانه‌ی 12 سیلندر مدل 350 GTV بوده است. این خودروساز ایتالیایی هفته پیش به وضوح گفت که تا حد امکان از پیشرانه‌های خود استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پدال،مائوریزو رجیانی رئیس بخش تحقیق و توسعه لامبورگینی می‌گوید پیشرانه‌های 10 و 12 سیلندر تنفس طبیعی موجود در خودروهایی چون اوراکان و آونتادور تا حد امکان در سبد محصولات شرکت باقی خواهند ماند. او گفت:

آرزوی من حفظ پیشرانه‌های تنفس طبیعی تا حد ممکن است. این احساسی عاطفی در یک خودروی سوپر اسپرت است.

تا به اینجا لامبورگینی یکی از معدود خودروسازانی بوده که از پیشرانه‌های توربو یا هیبرید الکتریکی استفاده نکرده است. اولین محصول توربو و پلاگین هیبریدی لامبورگینی شاسی‌بلند جدید اوروس خواهد بود که در چهارم دسامبر معرفی می‌شود. انتظار می‌رود اوراکان و آونتادور نیز در سال‌های آینده این رویه را دنبال کنند.


رجیانی با اشاره به شاسی‌بلند اوروس می‌گوید: جای گذاری باتری‌ها و وزن فاکتورهای مهمی در خودروهای سوپر اسپرت هستند. ما کار خود را با اوروس آغاز کرده و سپس آرزوی وزن سبک (برای تکنولوژی هیبریدی در سوپر اسپورت ها) می‌تواند تحقق یابد.

اگرچه خودروهای اسپرت و هیبریدی لامبورگینی و حتی مدلی سدان می‌توانند رنگ واقعیت به خود بگیرند اما انتظار نداریم هیچ تکنولوژی خودرانی را در آینده نزدیک در یک لامبورگینی ببینیم. این برند گفته که آخرین کمپانی ارائه دهنده تکنولوژی خودران خواهد بود.

انتظار می‌رود شاسی‌بلند جدید لامبورگینی با تعدادی از تجهیزات مدرن دنیای خودرو شامل کروز کنترل تطبیقی، دوربین عقب و دستیار حفظ خودرو بین خطوط عرضه شود.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =