تسنیم نوشت: رئیس شورای ولایتی فراه در غرب افغانستان اعلام کرد که در حمله طالبان به پاسگاه پلیس در منطقه «شمالگاه» این ولایت ۹ نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

«جمیله امینی» رئیس شورای ولایتی فراه در غرب افغانستان اعلام کرد که در حمله گروهی طالبان به پاسگاهی در شهر فراه 9 پلیس کشته و یک نفر دیگر زخمی شده است.

وی ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف نهادهای اطلاعاتی افغانستان گفت که حمله طالبان به پاسگاه امنیتی در حومه شهر فراه عدم مدیریت درست نیروهای امنیتی و عملکرد ضعیف دستگاه اطلاعاتی این کشور را نشان می‌دهد.

سخنگوی والی فراه ضمن تایید حمله گروهی طالبان به پاسگاه امنیتی در حومه شهر فراه به «افق» گفت که در این حمله 6 پلیس کشته شده‌اند.

این در حالی است که اخیرا شهرستان «شی‌بکوه» ولایت فراه نیز بر اثر حملات گروهی طالبان سقوط کرده است، اما مقامات افغان از تصرف دوباره این شهرستان خبر دادند.

جمیله امینی رئیس شورای ولایتی فراه اظهار داشت: مقامات امنیتی از تصرف دوباره شهرستان شی‌بکوه خبر داده‌اند، اما نیروهای امنیتی افغان تنها بر ساختمان فرمانداری و مناطق همجوار آن تسلط دارند.

اخیرا حملات طالبان در جنوب، شرق و غرب افغانستان در حالی افزایش یافته است که گزارش‌هایی از بازدید رهبر طالبان از صفوف جنگی این گروه منتشر شده است.

این گروه در چند روز به طور همزمان به چندین شهرستان در ولایت غزنی، یک شهرستان در ولایت وردک، مرکز ولایت پکتیا، پایگاه ارتش در شهرستان میوند قندهار حمله کرده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =