ایرنا نوشت: دولت اندونزی با این عنوان که مقامات آمریکایی از ورود فرمانده ارتش این کشور به آمریکا خودداری کرده، خواستار توضیح این مسئله از سوی واشینگتن شد.

به گزارش جاکارتا پست، 'گاتوت نورمانتیو' فرمانده ارتش اندونزی با هدف شرکت در کنفرانسی در واشینگتن و به درخواست 'جوزف اف دونفورد' رئیس ستاد مشترک آمریکا قصد سفر به این کشور را داشته است.

بر اساس این گزارش، ارتش اندونزی اعلام کرده که 'گاتوت نورمانتیو' نتوانسته است برای عزیمت به آمریکا وارد پروازی از مقصد جاکارتا شود.

'بریگجن ووریانتو' سخنگوی ارتش اندونزی بیان کرد که سازمان حفاظت از مرزها و گمرک آمریکا مانع از ورود 'گاتوت نورمانتیو' به این پرواز شده است. 

وی افزود که فرمانده ارتش اندونزی تا زمانی که این مسئله تشریح نشود، قصد شرکت در این کنفرانس را ندارد.

سخنگوی ارتش اندونزی تصریح کرد که مدت کوتاهی پیش از انجام پرواز، فرمانده ارتش پیامی از خطوط هوایی امارات دریافت کرده اند که او و همسرش اجازه ندارند به خاک آمریکا وارد شوند.

سفارت اندونزی در واشینگتن با ارسال درخواست رسمی به وزارت کشور خواستار توضیح این موضوع شده و 'رتنو مرسودی' وزیر امور خارجه نیز خواستار توضیح این مسئله از سوی سفارت آمریکا در جاکارتا شده است.

'آرماناتا نصیر' سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی اعلام کرد که سفیر آمریکا در حال حاضر در جاکارتا حضور ندارد و ما از معاون وی خواسته ایم که برای توضیح در این باره به این وزارت بیاید.
سفارت آمریکا در بیانیه ای اعلام کرده است که اوایل هفته جاری برای حل این مسئله با کارمندان اصلی در تماس بوده تا در تسهیل انجام این سفر تلاش کنند.

بر اساس این گزارش، 'جوزف دونُوان' از 'مرسودی' وزیر امور خارجه اندونزی برای ایجاد این مشکل عذرخواهی کرده است.
در بیانیه مذکور ضمن اشاره به اینکه سفارت این کشور در حال تسهیل سفر این مقام اندونزیایی به آمریکا است، بیان شده که آمریکا متعهد به همکاری استراتژیک خود به عنوان روشی برای ارائه امنیت و کامیابی هر دو کشور است.

کنفرانس فرماندهان نظامی کشورها با هدف مقابله با افراط گرایی در حال تداوم قرار است که در واشینگتن برگزار شود.

'نورمانتیو' از سال 2015 توسط 'جوکو ویدودو' رئیس جمهور اندونزی به عنوان فرمانده ارتش این کشور منصوب شده تاکنون در مرکز چندین موضوع بحث برانگیز بوده است.

اوایل سال جاری وی به طور ناگهانی همکاری های نظامی با استرالیا را در خصوص برخی مفاد آموزشی قطع کرد، اقدامی که باعث انتقاد برخی از اعضای کابینه 'جوکو ویدودو' از وی شد.

فرمانده ارتش اندونزی قرار است که در سال 2018 از فرماندهی نیروهای مسلح این کشور کناره گیری کنند، اقدامی که بسیاری از تحلیلگران آن را با انگیزه های سیاسی عنوان می کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =