اجرای بیش از ١٣٩ برنامه فرهنگی هنری از سوی اداره‌کل فرهنگ ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در دهه فجر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از پیش بینی برگزاری بیش از١٣٩ برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت دهه فجر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، جواد کارگران دهکردی  در دومین جلسه کمیته فرهنگی هنری ستاد دهه فجر استان گفت: برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر ، جشنواره تئاتر و هنرهای تجسمی فجر و جشنواره فرهنگی هنری با موضوع قرآنی به مناسبت هفته قرآن و عترت در بهمن ماه از جمله این برنامه‌هاست که فراخوانها ی اجرایی و اختتامیه های هر برنامه در ایام الله دهه فجر تا ٣٠بهمن برگزار می شود

وی افزود: علاقمندان به شرکت در این جشنواره ها می‌توانند به دبیرخانه این جشنواره واقع در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با به سایت این اداره کل به آدرس chb.farhang.gov.irجهت کسب اطلاعات بیشتر مراجعه نمایند.

کارگران به برگزاری کار گاهها و نمایشگاه هنرهای تجسمی با عنوان "مشق انقلاب" دردهه فجر اشاره کرد و افزود: این نمایشگاهها با هدف معرفی و ترویج هنر اسلامی در دهه فجر در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد برپا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: همزمان با دهه مبارک فجر و ایام فاطمیه ویزه برنامه هایی در امامزادگان دو معصوم شهرکرد و در سایر شهرستان‌ها در مصلی‌های نماز جمعه، مساجد و تکایای شهرها برگزار می‌شود.

کارگران ، از برگزاری هفته قرآن و عترت چهارمحال و بختیاری در ٢٤ تا ٣٠بهمن خبر داد و گفت: انس بیشتر مردم بویژه جوانان خلاق و هنر مند با قرآن از مهمترین اهداف این برنامه است که به مدت یک هفته در مجتع فرهنگی هنری غدیر و فرهنگسرای ارشاد شهرکرد برگزار می‌شود.

وی افزود: در این برنامه فعالان قرآنی، هنرمندان تجسمی، نمایش و تئاتر استان حضور می‌یابندو برنامه تجلیل از تعدادی هنر مندان و فعالان فرهنگی و هنری را انجام می پذیرد

مسئول کمیته فرهنگی و هنری ستاد گرامی‌داشت دهه فجر استان، افزود: برگزاری جشنواره استانی عکاسی در شهرستان کیار با حضور هنر مندان استان از دیگر برنامه‌‌هاست که طی آن بهترین عکس ها انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی یادآور شد: برگزاری مسابقه عصر شعر فجر در شهرکرد، برگزاری مسابقه فیلم‌نامه‌نویسی و نمایشنامه نویسی در بروجن، برگزاری مسابقات آواها و نواهای انقلابی در فارسان، برگزاری برنامه فرهنگی هنری دربن ، سامان ، برپایی نمایشگاه عکس در اردل، اجرای نمایش در لردگان و کوهرنگ و برپایی جشن های دهه فجر در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان از دیگر برنامه های کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر استان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =