۰ نفر
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۴

صدر اعظم آلمان می‌گوید اگر انتخابات پارلمانی پیش از موعد برگزار شود نامزد انتخابات خواهد شد.


به گزارش خبرآنلاین، آنگلا مرکل، اعلام کرد در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور برای نامزدی آماده خواهد بود.

صدر اعظم آلمان روز دوشنبه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت به رغم شکست مذاکرات روز یکشنبه برای تشکیل دولت ائتلافی، بار دیگر نامزدی خود را در انتخابات پیش از موعد اعلام خواهد کرد. مذاکرات تشکیل ائتلاف جامائیکا (ائتلاف احزاب لیبرال دموکرات، سبزها و اتحادیه احزاب متحد مسیحی) یکشنبه ناکام ماند.

رهبر محافظه‌کار آلمان همچنین گفت در مورد احتمال تشکیل یک دولت اقلیتی تردید دارد. اگر دولت بدون کسب اکثریت آرا تشکیل شود، مرکل بخت آن را خواهد داشت تا همچنان در مقام صدر اعظمی بماند، اما او گفت ترجیح می‌دهد انتخابات زودهنگام در کشورش برگزار شود.

آنگلا مرکل در شبکه تلویزیونی ZDF بار دیگر تأکید کرد که «آلمان باید دولتی با ثبات داشته باشد تا برای هر تصمیمی نیاز به اکثریت نداشته باشد». با وجود آن که جایگاه صدر اعظم آلمان پس از شکست مذاکرات ائتلاف به شدت تضعیف شده است، اما او در عین حال احتمال استعفا یا قبول بازنشستگی خود برای برون رفت آلمان از بن‌بست سیاسی کنونی را رد کرد.

بحران سیاسی در آلمان روز یکشنبه 28 آبان با شکست گفت‌وگوی احزاب آغاز شد. در آن روز حزب دموکرات‌های آزاد آلمان به طور غیر منتظره‌ای از مذاکرات تشکیل دولت ائتلافی خارج شدند. این مذاکرات به مدت چهار هفته ادامه داشت و حزب لیبرال دموکرات و حزب محافظه‌کار آنگلا مرکل و همچنین سبزهای اکولوژیست در این مذاکرات شرکت داشتند.

این سه حزب که برای تشکیل دولت ائتلافی تلاش می‌کردند در ارتباط با نظام مالیاتی در آلمان، مسائل مربوط به پناهندگی و سیاست‌های زیست محیطی اختلاف نظر دارند.

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهوری آلمان، روز دوشنبه تمام احزاب آلمان را دعوت کرد تا با قبول مسئولیت برای تشکیل دولت از گزینه انتخابات زودهنگام که کشور را ضعیف می‌کند، پرهیز کنند.

خانم مرکل 63 ساله، 12 سال است که سکان هدایت آلمان، قدرت اقتصادی نخست اروپا را در دست دارد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =