ایرنا نوشت:

سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه در یک گفت وگوی تلویزیونی امکان شکست در مسیر توافق هسته ای در مذاکرات 1+5 با ایران را رد کرد.

ریابکوف روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری روسیه 24 با بیان اینکه ایران شریکی قابل اعتماد است، اظهار داشت: تمام طرف های مذاکرات هسته ای برای رسیدن به توافق جامع تلاش می کنند.

وی افزود: معتقدیم چیزی با عنوان شکست مذاکرات اتفاق نمی افتد. ایران کشوری متعهد و مسؤول در عرصه بین الملل است و به توافق جامع هسته ای عمل خواهد کرد.

ریابکوف همچنین گفت که شاهد پیشرفت در مسیر مذاکرات بوده و امید می رود طرفین به راه حل مطلوبی در این راه دست یابند.

معاون وزیر امورخارجه روسیه در ادامه این گفت وگوی تلویزیونی در مورد تسلیحات اس-300 گفت که این مجموعه ها به ایران تحویل خواهد شد.

ریابکوف خاطرنشان کرد: قرارداد تحویل تسلیحات پدافند هوایی اس-300 به ایران در حال نهایی شدن بوده و زمانی که موضوع رسیدگی قضایی به عدم اجرای قرارداد قبلی حل شود، قرارداد تحویل اس-300 به ایران اجرا خواهد شد.

وی افزود: قرارداد قبلی اس-300 میان ایران و روسیه در سال 2007 امضا شد و در این مدت وضع فرق کرده است؛ به ویژه این که مسأله بسیار پیچیده سیاسی مطرح است.

ریابکوف گفت: مسکو نمی تواند قرارداد 2007 را در شرایط کنونی (در قالب قبلی) اجرا کند و برای تطابق توافقات قبلی در مورد اس-300 با ایران با شرایط کنونی، در زمان حاضر مذاکرات جریان دارد.

'یوگنی لوکیانوف' معاون دبیر شورای امنیت روسیه روز سه شنبه تصمیم برای تحویل مجموعه های پدافند هوایی اس 300 را به ایران قطعی دانست.

وی به خبرنگار ایرنا در دفتر مسکو گفت: تصمیم در مورد تحویل مجموعه های اس 300 به ایران گرفته شده است اما اجرای این طرح به زمان معینی نیاز دارد.

معاون دبیر شورای امنیت روسیه خاطرنشان کرد: تا آنجا که اطلاع دارم هنوز زمان تحویل این تسلیحات به ایران فرا نرسیده است.

رییس جمهوری روسیه در فروردین ماه گذشته ممنوعیت تحویل مجموعه های اس300 به ایران را که در دوره ریاست جمهوری' دیمیتری مدودیف' رییس جمهوری وقت روسیه وضع شده بود، لغو کرد.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امورخارجه ایران روز دوشنبه گذشته پس از دیدار با میخاییل بوگدانف نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه در جمع خبرنگاران در ارتباط با موضوع تحویل اس 300 به ایران گفت: مذاکرات در مورد تحویل اس 300 به ایران با طرف روسی موفقیت آمیز بود و بخوبی پیش رفت.

وی خاطرنشان کرد که حل کامل مسأله تحویل مجموعه های اس 300 به ایران به طول نمی انجامد و تحویل این تسلیحات در نخستین فرصت ممکن صورت می گیرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =