کتاب «بهشتی چهارمحال و بختیاری» رونمایی شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان چهارمحال وبختیاری گفت : چاپ دوم کتاب «بهشتی چهارمحال و بختیاری»، با محتوای بیانات و خاطراتی از شهید رحمان استکی از شهدای فاجعه هفتم تیر در شهرکرد رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ، علی گرجی در مراسم رونمایی از این کتاب با اشاره به بیانات ولی امر مسلمین درباره شهدای هفتم تیر افزود : در راستای عمل به منویات رهبری که به فرمودند در مسئله شهدای هفتم تیر کم کاری صورت گرفته است و به منظور معرفی شهید رحمان استکی برای نسل جوان استان، این کتاب نگارش درآمده است.
علی گرجی از تدوین چهار فصل در این کتاب خبر داد و گفت: کتاب بهشتی چهارمحال و بختیاری به تیراژ 2هزار جلد توسط ستاد گرامیداشت یاد و خاطره هفتم تیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان طراحی و تدوین و با مشارکت مدیریت محترم بانک کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری چاپ و توزیع شد.
وی ادامه داد: زندگینامه و ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی، فایل‌های صوتی سخنرانی‌های شهید رحمان استکی در مجلس شورای اسلامی و محافل سیاسی، مذهبی خاطرات شهید استکی از زبان همرزمان، یاران و دوستان ایشان و معرفی مهندس شهید حسین اکبری، مدیرعامل شهید بانک کشاورزی در این فاجعه عناوین سرفصل‌های این کتاب است.
گرجی افزود: زندگی‌نامه، مدیریت و دوراندیشی، شهید پس از پیروزی انقلاب‌اسلامی، استکی و افشای چهره زشت منافقان، شهید در سنگر خانه‌ی ملت، ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی، مجموعه سخنرانی‌ها، مراسم استقبال، اسامی شهدای فاجعه هفتم تیر، معرفی مهندس شهید حسین اکبری، ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی شهید، فرازی از وصیت‌نامه شهید اکبری و بارکدهای فایل‌های صوتی سخنرانی شهید استکی جهت استفاده در تلفن همراه هوشمند از مطالب خواندنی و مهم این کتاب است.
به گفته اسناد شهید رحمان استکی نماینده مردم شهرکرد در دوره نخست مجلس شورای اسلامی بود که علاوه بر فعالیت‌های سیاسی و مذهبی یکی از یاران و نزدیکان همراه شهید بهشتی بود که بالاخره در کنار ایشان در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به درجه رفیع شهادت نایل آمدند. به گفته شاهدان عینی این شهید بزرگوار زمان انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، نقش دبیری جلسه را بر عهده داشت. همچنین لازم به ذکر است که از این خانواده شهید پرور، شهید مجتبی استکی نماینده دوره دوم مجلس شورای اسلامی نیز از سوی منافقان کور دل به شهادت رسید. برادر دیگر این شهید نیز در جبهه های نبرد حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
گفتنی است این کتاب توسط آقای علی گرجی گردآوری و تدوین و توسط آقای مجید غلامی ارجنکی و خانم فاطمه حبیبیان ویراستاری و به اتمام رسیده‌است. در حاشیه مراسم رونمایی، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام از تهیه‌ این کتاب ارزشمند تشکر و قدردانی کرد.
بخش ویژه این کتاب، بارکدهای فایل‌های صوتی سخنرانی شهید استکی است که علاقمندان می‌توانند با استفاده از تلفن همراه هوشمند متصل به اینترنت و اسکن بارکد این سخنان را برای خود بارگزاری و استفاده کنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736924

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =