مهر نوشت: وزیر خارجه سعودی همسو با رژیم صهیونیستی به مواضع خصمانه خود ضد حزب الله لبنان ادامه داد.

به گزارش المیادین، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان مدعی شد: نمی‌توان به حزب‌الله اجازه داد که خارج از چارچوب قانونی در لبنان عمل کند.

وی ادعا کرد: لبنان روی آرامش نخواهد دید مگر با خلع سلاح حزب الله. حزب الله در برابر سعد حریری مانع ایجاد کرده است و نظام بانکی لبنان را در خدمت فعالیت هایش قرار داده است.

در همین حال جبران باسیل وزیر خارجه لبنان گفت: حزب الله جنبش مقاومت و آزاد کننده اراضی است که اسرائیل اشغال کرده بود و حزبی مقبول از سوی همه لبنانی هاست. لبنان هنوز خواهان رابطه خوب با عربستان است و از این رو به تنش دیپلماتیک متوسل نشده ایم.

باسیل گفت: حریری نخست وزیر لبنان است و این پست حاکمیتی لبنانی به وی مصونیت کامل بین المللی می دهد. کشورهایی که ما به آن سفر کردیم بر امنیت لبنان و ثبات آن تاکید دارند. آنچه مطلوب است بازگشت حریری به لبنان است تا تصمیم مقتضی گرفته شود. آنچه رخ داده است خدشه وارد کردن به کرامت لبنانی ها و دخالت خارجی در امور داخلی لبنان است.

وی افزود: حریری به عنوان مسئول لبنانی به عربستان رفته است نه شهروند سعودی و قوانین بین المللی درباره وی حاکم است.

وی افزود: ما مخالف دخالت خارجی در امور داخلی لبنان هستیم. حاکمیت لبنان و وحدت آن غیرقابل معامله آنگونه که برخی به دنبال آن هستند، است. خواستار وحدت ملی و حفظ آن هستیم.

باسیل گفت: لبنان طرح تروریستی را با شکست روبرو کرده و داعش را رانده و اولین کشوری در منطقه است که اراضی اش را از تروریستها آزاد کرده است. برخی نمی توانند در راستای تنش حرکت کنند و سپس خواستار امنیت در لبنان باشند. دستگاههای امنیتی اعلام کرده اند که شواهدی درباره تهدید امنیت نخست وزیر وجود ندارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    35 23
    اتفاقا کاملا بر عکسه. لبنان تا زمانی امنیت و آرامش داره که نیروی مقاومت مردمی همچون حزب الله داره وگرنه به سرنوشت فلسطین دچار میشه. این سعودی ها ریشه صهیونیستی دارند.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    5 3
    اون زمانی که اصولا حزب الله تشکیل نشده بود لبنان روی آرامش دید؟ در زمان جنگهای داخلی لبنان و قتل عام صبرا و شتیلا هنوز حزب اللهی وجود نداشت. می خوای هورتی لبنان رو بکشی بالا؟ این لقمه برای گلوی شما زیادی بزرگه.
  • بدون نام ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    5 3
    عربستان دست از توطيه برداره يك دنيا ارامش پيدا مي منه