دبیر کل سازمان ملل: از هر سه زن در جهان، یک نفر مورد خشونت است

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی مقابله با خشونت علیه زنان گفت: از هر سه زن در جهان بیش از یک نفر خشونت جسمی و جنسی را تجربه کرده‌ است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سایت سازمان ملل متحد، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت 25 نوامبر روز جهانی مقابله با خشونت علیه زنان با بیان اینکه در سراسر جهان از هر سه زن یک نفر خشونت جسمی و جنسی را در زندگی تجربه کرده‌ است، گفت: زمان آن رسیده که با اقدامی مشترک، زنان و دختران در جهانی عاری از اذیت و آزار و انواع خشونت‌ها زندگی کنند.

گوترش افزود: هر زن و دختری حق دارد در جهانی عاری از خشونت زندگی کند. هر چند، نقض حقوق بشر به شیوه‌های گوناگون در هر جامعه‌ای رخ می‌دهد و زندگی افراد آسیب‌پذیر را به طور خاص تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین 750 میلیون زن در جهان قبل از 18 سالگی ازدواج می کنند.

 دبیر کل سازمان ملل متحد اظهار داشت: خشونت علیه زنان مانع اصلی در تحقق حقوق بشر و چالشی در برابر حضور و مشارکت زنان در صلح پایداراست. اکنون زمان آن رسیده با اقدامی دسته جمعی به خشونت علیه زنان و دختران پایان داده شود که مستلزم همکاری همه کشورها، مناطق و جوامع است.

42234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =